شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور#نیروهای مسلح

اردوغان: ترکیه تاکنون هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ است

اردوغان: ترکیه تاکنون هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌ است

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور در عملیات علیه پ.ک.ک هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و کسانی که چنین اتهاماتی را مطرح کرده‌اند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ویدئوهای منتشره که در آن ادعا شده، نیروهای ترکیه در حمله به حزب کارگران کردستان (پ.ک. ک) در شمال عراق، از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند، گفت که ارتش ترکیه تا به امروز هرگز از چنین سلاح‌هایی استفاده نکرده است.

اردوغان در مسیر بازگشت از جمهوری آذربایجان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای مسلح ما تا به امروز، به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متوسل نشده‌اند.

وزارت دفاع و مقامات ارشد ترکیه نیز دیروز (پنجشنبه) هرگونه استفاده ترکیه از سلاح شیمیایی در عملیات‌های نظامی آنکارا علیه شبه‌نظامیان اقلیم کردستان را تکذیب کردند.

همچنین، دادستانی ترکیه دیروز پرونده تحقیقات درباره ادعای شبنم کرور فنجانچی، رئیس اتحادیه پزشکان ترکیه مبنی بر استفاده از گازهای سمی در ویدئوهای مذکور را آغاز کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی نوشت که فنجانچی به «تبدیل شدن به ابزار پروپاگاندای گروه‌های تروریستی» و «بدنام کردن مردم، جمهوری و نهادهای ترکیه» متهم شده است.

ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا «پ.ک. ک» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند. گفتنی است اداره مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه از کشته شدن دو تن از اعضای حزب کارگران کردستان در حمله پهپادی ارتش ترکیه به شهر سنجار در استان نینوا در شمال غربی عراق خبر داد.