شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#سوخت#وام مسکن

برای وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی چقدر از پولمان سوخت می‌شود؟

برای وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی چقدر از پولمان سوخت می‌شود؟

ایسنا: روند نزولی قیمت اوراق مسکن که از حدود دو ماه قبل آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و آخرین قیمت‌ها حاکی از این است که قیمت این اوراق به مرز ۹۰ هزار تومان نزدیک شده که بهای این اوراق برای وام زوجین حدود ۸۸ میلیون و برای مجردها ۵۱ میلیون تومان می شود.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۸۸ هزار و ۳۰۰، در اردیبهشت ۸۹ هزار و ۵۰۰ و در خرداد ۸۹ هزار تومان قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان، در مرداد سال گذشته ۹۰ هزار و ۴۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته ۹۰ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان و در آذرماه ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۰ هزار و ۲۰۰ و ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

این اوراق در فروردین امسال ۹۱ هزار و ۹۵۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۱ هزار و ۹۵۰ تومانی، ۳۶ میلیون و ۷۸۰هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۴ میلیون و ۷۱۲هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۱ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۳ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۴ میلیون و ۷۱۲ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۸۸ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۹ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۵۸ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان پرداخت کنند.