شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#تیم ملی

انگلیس به ۷ عضو تیم ملی ویزا نداد!

کدخبر: ۵۲۹۰۲۹
سومین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۲ در حالی از صبح امروز (جمعه - ۲۹ مهرماه) با حضور ۲۵۶ تکواندوکار از ۶۱ کشور در منچستر انگلیس آغاز شد که ملی پوشان ایران به دلیل صادر نشدن روادید از سوی سفارت انگلیس در آنکارا، حضور در این مسابقات را از دست دادند.
انگلیس به ۷ عضو تیم ملی ویزا نداد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، ۷ عضو تیم ملی تکواندو ایران به دلیل صادر نشدن ویزا از سوی کشور انگلیس حضور در رقابت‌های گرندپری منچستر را از دست دادند.

 دعوتنامه رقابت‌های گرندپری برای تکواندوکاران واجد شرایط حضور، از سوی فدراسیون جهانی ارسال می‌شود و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز 13 شهریورماه  در سفر به فرانسه و در حاشیه مسابقات گرندندپری پاریس در جلسه‌ای با رئیس فدراسیون جهانی از «چو» درخواست کرد با توجه به تجربیات مسابقات جهانی 2019، دعوت نامه تکواندوکاران ایران زودتر ارسال شود. ضمن اینکه بعد از بازگشت به تهران نیز 2 نامه در همین خصوص به فدراسیون جهانی ارسال شد. 

بر همین اساس 15 شهریورماه دعوتنامه نمایندگان تکواندو ایران ارسال و در روز  17 شهریورماه زمان حضور در سفارت انگلیس در کشور ترکیه، برای تاریخ 23 شهریورماه تعیین و نفرات اعزامی به این مسابقات از جمله تکواندوکاران، مربیان و سرپرست تیم در تاریخ تعیین شده (تیم 23 شهریورماه) با حضور در سفارت انگلیس در انکارا ضمن ارائه مدارک لازم، مراحل اخذ روادید را طی کردند. 

از آن زمان تاکنون پیگیری‌های لازم از سوی روابط بین الملل فدراسیون صورت گرفت و نامه‌های متعددی به کمیته برگزاری، فدراسیون جهانی و فدراسیون تکواندو انگلیس در خصوص تسریع در صدور روادید اعضای تیم ملی ایران ارسال شد که متأسفانه پیگیری این ارکان نیز به دلیل مسائل سیاسی نتیجه لازم را نداشت تا تکواندوکاران کشورمان علی رغم آمادگی بالا حضور در این رقابت‌ها و امتیازات این رقابت‌ها (نفر اول60، نفر دوم 36 و نفر اول 21.6 امتیاز) در مسیر کسب سهمیه المپیک از دست بدهند. 

با توجه به برگزاری بیست و پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان (22-28 آبان ماه) در مکزیک، اعضای تیم ملی تلاش خواهند کرد تا با قدرت و آمادگی مناسب در این رقابت‌ها حضور به هم رسانند.