شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#مجلس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

بورس دارای ابعاد بیرونی و درونی است/ قوانین بازار سرمایه نیاز به اصلاح و بازنگری دارد

نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: حذف محدودیت‌های بازارسرمایه به طور کلی مفید است و با این کار یکی از مشکلات برطرف خواهد شد.

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ونماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی درباره تسهیل‌گری در بازار سرمایه با ۱۰ برابر شدن سقف تراکنش کارگزاری‌ها در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: حذف محدودیت‌های بازارسرمایه به طور کلی مفید است و با این کار در واقع تا حدودی یکی از مشکلات برطرف خواهد شد، اما باید به این نکته هم توجه داشت که راهگشا نیست.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات در ادامه تاکید کرد: تسهیل گری در بازار سرمایه ممکن است منافع کارگزاری‌ها را افزایش دهد، ولی در شرایط فعلی یکی از ده کاری است که بازار سرمایه از طریق آن تلطیف می‌شود و با انجام آن نباید ده کار دیگر را فراموش کرد.


نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی درباره این اقدامات چنین توضیح داد: بورس دارای ابعاد بیرونی و درونی است. مسئله بیرونی آن به سیاست‌های کلی اقتصادی دولت ربط پیدا می‌کند و درباره این سیاست‌ها اطلاعی در دست نیست و وقتی شک و تردید برای گردانندگان بازار به وجود آید، درباره آینده ریسک نمی‌کنند و از بازار خارج می‌شوند. بحث دیگر آن هم به داخل بازار سرمایه ربط پیدا می‌کند و آن هم این است که سیستم قوانین بازار سرمایه نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و این کار باید جدی گرفته شود.


زنگنه پیشنهاد خود را برای مساعد شدن بازار سرمایه چنین بیان کرد: نیاز است تا دولت خط مشی اقتصادی خود را به صورت شفاف مشخص کند ودرصورتیکه این شفافیت دیده نشود، مشکل بازار سرمایه در حوزه‌های مختلف خود را نشان خواهد داد.


وی در ادامه افزود: تورم همیشه تاثیر مثبت بر بازار سرمایه داشته و وضعیت بورس هم به شکلی است که مردم تمایلی برای ورود به آن ندارند. در چنین شرایطی بخش‌هایی که دولت را هدایت می‌کند نیاز به راهبرد دارند و چنانچه به این مهم توجه نشود، بخش حقوقی وحقیقی سرگردان خواهند شد و تلاش‌ها بی نتیجه می‌ماند.