شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#دولت#افغانستان#طالبان#مخالفت#آنکارا

سفیر ترکیه: راه حل افغانستان جنگ نیست

سفیر ترکیه: راه حل افغانستان جنگ نیست

سفیر ترکیه در کابل در دیدار با والی دولت موقت طالبان برای «جوزجان» ضمن ابراز مخالفت آنکارا با جنگ در افغانستان گفت: درگیری راه حل مشکلات این کشور نیست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جهاد ارگین آی» سفیر ترکیه در کابل در دیدار با «محمد اسماعیل راسخ» والی دولت موقت طالبان برای «جوزجان» اظهار داشت: به دلیل توزیع کمک‌های بشردوستانه، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و بررسی مشکلات و نیازهای این ولایت در عرصه‌های اجتماعی به جوزجان سفر کرده است.

خبرگزاری دولتی «باختر» نوشت: سفیر ترکیه در این دیدار با استقبال از تأمین امنیت در افغانستان و اعلام مخالفت با جنگ تصریح کرد، جنگ راه حل نیست و از طرف‌ها خواست تا درخواست‌هایشان را از طریق گفتگو با یکدیگر در میان بگذارند.

سفیر ترکیه در حالی بار دیگر بر عدم حمایت این کشور از درگیری در افغانستان تأکید می‌کند که شماری از رهبران سیاسی و شخصیت‌های مخالف طالبان در ترکیه حضور دارند.

ارگین آی پیش از این نیز در دیدارهای مختلف با سران طالبان تصریح کرده بود که آنکارا به بهبود روابط با دولت موقت طالبان تمایل دارد و به سیاسیون افغان ساکن این کشور اجازه اقدام علیه طالبان نمی‌دهد.

انتهای پیام/.