شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارش برف#بارش باران

گزارش هواشناسی۲۹ مهر ۱۴۰۱؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند / این مناطق منتظر بارش برف باشند

سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱ از بارش باران در برخی استان ها طی امروز خبر داد و پیش بینی کرد که بارش از فردا شدت خواهد گرفت.

گزارش هواشناسی۲۹ مهر ۱۴۰۱؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند / این مناطق منتظر بارش برف باشند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور، بارش برف در ارتفاعات شمال غرب و همچنین وزش باد و خیزش گردوخاک در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

صادق ضیاییان براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر امروز در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت آغاز می‌شود.

وی افزود: شنبه (۳۰ مهرماه) شدت بارش‌ها افزایش یافته و علاوه بر مناطق فوق بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استاهای قزوین، البرز، تهران و سمنان را نیز شامل می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: یکشنبه (۱ آبان‌ماه) فعالیت سامانه با شدت کمتر در این مناطق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دوشنبه (۲ آبان‌ماه) در سواحل غربی دریای خزر، برخی مناطق شمال غرب و بخش‌هایی از تهران، البرز، قزوین و شمال استان‌های مرکزی بارش باران پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان، سه‌شنبه ( ۳ آبان‌ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق اردبیل و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی این مدت بارش برف در ارتفاعات شمال غرب دور از انتظار نیست.

به گفته وی، در شمال شرق، بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و شنبه و یک‌شنبه در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین ضیاییان اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا یک‌شنبه باتوجه به جریانات شمالی بر روی دریای خزر، دمای هوای این مناطق بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش یافته و دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین دمای هوای جمعه و شنبه در شمال غرب و شنبه و یک‌شنبه در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ مهرماه) قسمتی ابری و در بعضی ساعات افزایش ابر، همچنین از بعدازظهر وزش باد شدید و گردوخاک با احتمال رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز یک‌شنبه (۱ آبان‌ماه) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای منفی یک درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.