شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#حیات وحش#خبرنگاران

آخرین خبرها از «لالین»، توله خرسی که از دست قاچاقچیان نجات یافت

آخرین خبرها از «لالین»، توله خرسی که از دست قاچاقچیان نجات یافت

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لالین براساس استاندارد غذایی خرس‌های سیاه تغذیه می‌کند و اکنون شرایط خوبی دارد.

غلامرضا ابدالی گفت: اوایل خردادماه سال جاری یک قلاده توله خرس سیاه از قاچاقچیانی که در مسیر کرمان به اصفهان توسط یک اتوبوس در حال انتقال بودند، کشف شد.

وی افزود: در ابتدا هدف ما این بود که خرس به استان کرمان یا استان سیستان و بلوچستان که زیستگاه‌های اصلی خرس سیاه بلوچی است منتقل شود، اما متأسفانه هیچ کدام از این ۲ استان شرایط لازم را برای نگهداری و تیمار آن نداشتند لذا این استان‌ها، نگهداری از لاین را نپذیرفتند و ما مجبور شدیم توله خرس را به کلینیک حیات وحش سازمان محیط زیست در پارک پردیسان آوردیم و در اینجا نیز مراقبت از او به نحو احسن انجام شده و اکنون لالین شرایط خیلی خوبی دارد.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خرس‌ها احساسی و عاطفی هستند و خیلی زود با انسان‌ها انس میگیرند، بنابراین زیاد آن را به انسان نزدیک نمیکنیم، لالین براساس استاندارد غذایی خرس‌های سیاه، به وسیله ترکیبی از میوه‌جات فصلی، گوشت سفید و گوشت قرمز و گوشت گوزن که در اختیار داریم، تغذیه می‌شود و خرمایی که به لالین می‌دهیم همان خرمایی است که در منطقه پراکنش خرس سیاه بلوچی، یعنی در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نیز وجود دارد. هندوانه، سیب و هویج نیز سایر میوه‌هایی هستند که لالین از آن‌ها تغذیه می‌کند.

 ابدالی ادامه داد: به شایعات در فضای مجازی توجه نکنید زیرا شایعات در مورد بی مهری محیط زیست به این توله خرس کذب است و اکنون لالین ۷ ماه دارد و نَر است ، اسم لالین در زبان بلوچی به معنای دختر زیباست، در ابتدا محیطبانانی که آن را کشف کرده بودند، به اشتباه فکر میکردند که او ماده است و نام لالین را برای او انتخاب کردند

وی در پایان تصریح کرد: هدف ما پس از بزرگ شدن لالین، انتقال آن به استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان که زیستگاه این خرس است.

4747