شهر خبر

پرواز سبک به قطر؛

جای خالی در لیست اولیه تیم ملی ایران برای جام جهانی۲۰۲۲

جای خالی در لیست اولیه تیم ملی ایران برای جام جهانی۲۰۲۲

لیست تیم ملی فوتبال ایران با وجود مجوزهای فیفا تعداد نفرات اندکی را در خود گنجانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاز سوم ارزیابی فنی تیم ملی فوتبال ایران با بازیکنان منتخب داخلی در حالی از روز شنبه آغاز می‌شود که کارلوس کی روش تصمیم نهایی خود را در انتخاب اولیه آنها گرفته است و آن را در اختیار فدراسیون فوتبال و فیفا قرار داده است.

تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر طبق قوانین فیفا تا شامگاه جمعه، فرصت ارائه ۵۵ بازیکن منتخب خود را دارند تا تنها آنها بتوانند برای حضور در این بازی‌ها منتظر اعلام لیست نهایی از سوی سرمربیان خود باشند.

کی روش در حالی تا شامگاه جمعه لیست ۵۵ نفره خود را باید به فدراسیون فوتبال تحویل دهد که در اردوی اتریش و همچنین دو اردوی ارزیابی اخیر خود با بازیکنان داخلی به ۳۳ نفر بسنده کرده است.

جای خالی در لیست اولیه تیم ملی ایران برای جام جهانی۲۰۲۲

۱۶ لژیونر و ۱۷ بازیکن داخلی از زمان بازگشت پیرمرد پرتغالی به نیمکت تیم ملی ایران در اردوها حضور دارند که این موضوع نشان دهنده عدم تمایل کی‌روش به شلوغ کردن اردو و سنجیدن سایر بازیکنان است.

در حقیقت نفراتی همچون دانیال اسماعیلی فر که مدت‌ها است بحث عدم حضورش در اردوی تیم ملی ایران مطرح است با وجود جای خالی در لیست کی روش باز هم شانسی برای حضور در جام جهانی قطر را نخواهد داشت.

کی روش که بعید است لیست نفرات انتخابی اولیه اش به ۵۵ نفر برسد تنها ۲۳ روز فرصت غربالگری همین تعداد کم را دارد.

سرمربی تیم ملی ایران همچون سایر همتایان خود در جام جهانی ۲۰۲۲ باید تا شامگاه ۲۳ آبان ماه نفرات نهایی را که شامل ۲۶ بازیکن است به کمیته برگزاری این مسابقات ارسال کند و در فاصله دو روز مانده به نخستین بازی جام ۲۳ بازیکن نهایی را اعلام کند. سه بازیکن رزرو نیز در صورت توجیه پزشکی و مصدومیت نفرات اصلی با اجازه کمیته برگزاری جام جهانی قطر می‌توانند به لیست نفرات اضافه شوند.

آنچه مشخص است کی روش بر خلاف گذشته بدون اینکه بخواهد حریفانش را گمراه کند نفرات خود را از پیش تعیین کرده است و تنها لازم است از بین ۳۳ بازیکن، ۲۶ نفر را برای سفر به قطر انتخاب کند.