شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#نظامی ایران#اوکراین

در گفتگو با وزیر خارجه اوکراین؛

لاپید: اسرائیل از همکاری نظامی ایران و روسیه نگران است

لاپید: اسرائیل از همکاری نظامی ایران و روسیه نگران است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اوکراین بر هراس دوباره تل آویو از همکاری های فزاینده ایران و روسیه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر هراس این رژیم از همکاری نظامی روسیه و ایران تأکید و اعلام کرد که تل آویو علیرغم امتناع از فروش تسلیحات به کی یف، به حمایت خود از اوکراین ادامه می‌دهد.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» پنج شنبه شب طی تماسی تلفنی با «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، گفت: اسرائیل نگران همکاری نظامی روسیه و ایران است.

پایگاه خبری صهیونیستی «والا» نیز گزارش داد که لاپید در این تماس تلفنی به کولبا اطمینان داد که موضع تل آویو، حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه است.

گفتگو میان لاپید و کولبا پس از نامه‌ای صورت می‌گیرد که کی یف چند روز پیش به تل‌آویو ارسال کرد و در آن رسماً دریافت سامانه‌های پدافند هوایی را برای کمک به ادعای مقابله با حملات روسیه با استفاده از پهپادها و موشک‌های بالستیک ساخت ایران درخواست کرد.

این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که او پیشتر در مصاحبه با شبکه آر تی وی آی (RTVI) گفت: ما معتقدیم که روابط روسیه و ایران یک مشکل جدی نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای اوکراین، اروپا و کل جهان است و تعامل روسیه با ایران تمام جهان را به خطر می‌اندازد.

گفتنی است در حالی که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز گذشته اعلام کرد که تل آویو به کی یف سلاح نخواهد فروخت و تمایلی به حضور در جنگ اوکراین ندارد، رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک شرکت صنایع امنیتی اسرائیل به ارتش اوکراین سامانه‌های ضد پهپاد فروخته که قادر به رهگیری پهپادهای جنگی است.