شهر خبر

بهانه تراشی جدید آمریکا برای عدم تمرکز بر مذاکرات با ایران

بهانه تراشی جدید آمریکا برای عدم تمرکز بر مذاکرات با ایران

هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، موضوع ادعایی ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در اوکراین را به عنوان بهانه جدید عدم تمرکز بر روی مذاکرات با تهران مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا که پیش از این با حمایت از اغتشاشات در ایران اعلام کرده بود مذاکرات در دستور کارش نیست و روی این اغتشاشات متمرکز است، بهانه جدیدی را برای عدم تمرکز بر مذاکرات با ایران ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، «جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج شنبه گفت: آمریکا اساساً در حال حاضر تلاش برای مذاکره با ایران را به دلیل ارسال پهپاد به روسیه کنار نهاده است. ما هم اکنون روی دیپلماسی تمرکز نداریم.

این در حالی است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به تازگی اذعان کرد که هم اکنون تمرکز واشنگتن بر مذاکرات هسته‌ای نیست و توجه دولت این کشور بر حمایت از اغتشاشگران متمرکز است. وی با طرح این ادعا که تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای به بن‌بست دیگری رسیده است، اذعان کرد که دولت آمریکا دیگر بر مذاکرات با ایران متمرکز نیست و به جای آن بر حمایت از اغتشاشگران متمرکز شده است.

از سوی دیگر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در هفته‌های اخیر و نیز موضع برخی مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.

وی افزود: ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بی‌طرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف، به دور از خشونت، اعلام کرده‌ایم.