شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار طلا#انتظار#کاهش#بیشتر

انتظار کاهش بیشتر در بازار طلا

انتظار کاهش بیشتر در بازار طلا

در حالی که شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده است، طلا امروز از پائین‌ترین سطح سه هفته‌ی اخیر یک حرکت بازگشتی را منعکس کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قیمت طلا (XAU/USD) پس از کاهش از قیمت 1622.50 دلاری به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود، یک حرکت بازگشتی را نشان داد.

آنطور که در نمودارهای تکنیکال قابل مشاهده است این فلز گرانبها به دلیل فروش اشباع نوسانگرهای مومنتوم در بازه‌ی زمانی روزانه، تمایل به خرید را احساس کرده است. با این حال، در بحبوحه‌ی احساسات منفی بازار، نزول بیشتر همچنان مطلوب به نظر می‌رسد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح روز خود در 113.06 رسیده است و قصد دارد بالاتر از مانع 113.00 قرار گیرد. روز چهارشنبه پس از اینکه در صورتجلسه کتاب بژ فدرال رزرو ریسک‌های مختلف قریب‌الوقوع ذکر شد، احساسات ریسک نیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفت.

دلار

با توجه به مضامین کتاب بژ فدرال رزرو، در سایه‌ی افزایش قیمت مؤلفه‌هایی که توسط شرکت‌ها برای تولید استفاده می‌شوند، فشار قیمت‌ها نیز شدت بیشتری به خود می‌گیرد. با این حال، هزینه سوخت و حمل و نقل با توجه به قیمت‌های ضعیف بنزین کاهش یافته است. از طرفی، تقاضای نیروی کار به حد متوسط ​​ رسیده است؛ علت آن است که شرکت‌های در انتظار پیامدهای رکود اقتصادی ترجیح می‌دهند خدمات استخدامی را به تعویق بیاندازند.

در همین حال، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در بحبوحه‌ی شرط‌بندی‌های فدرال رزرو، به نزدیکی 4.15 درصد افزایش یافته است. بر اساس ابزار سنجش احتمال، شانس برای چهارمین افزایش متوالی 75 واحد پایه (bps) نرخ بهره بیش از 95 درصد است.

تحلیل تکنیکال طلا با استفاده از نمودار ساعتی

بررسی‌ها حاکی از آن است که در مقیاس ساعتی، قیمت طلا به سمت قیمت دو ساله 1614.85 دلاری که در 28 سپتامبر 2022 ثبت شد، کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، میانگین متحرک نمایی 20 دوره‌ای (20-EMA) در سطح 1631.90 دلار به سمت نزولی حرکت می‌کند که بدین ترتیب به فیلترهای نزولی می‌افزاید.

در عین حال، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) به محدوده‌ی نزولی 20.00 الی 40.00 تغییر جهت داده است که می‌تواند نشانگر آغاز یک حرکت نزولی باشد.

انتهای پیام