شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دمنوش

بهترین دمنوش ها را بشناسید

بهترین دمنوش ها را بشناسید

صدآنلاین |نوشیدن یک چای گرم پس از یک روز کاری سخت، چیزی است که کمتر کسی می‌تواند آن را رد کند. معمولا وقتی کسی ناراحت و یا دچار مشکلی است، نوشیدن چای، او را تا حدی آرام می‌کند. البته بیشتر مردم به نوشیدن چای‌های سیاه و یا سبز عادت دارند و این دمنوش‌ها فوایدی چون بالا بردن سوخت و ساز بدن تا ضدپیری دارند. اما دمنوش‌های دیگری نیز وجود دارد که فواید متعدد دیگری به همراه دارند.

به گزارش صدآنلاین دمنوش‌های گیاهی فواید بسیاری، از آرام کردن سیستم عصبی گرفته تا بالا بردن انرژی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

بابونه

بابونه گیاهی بسیار آرام بخش است و مصرف آن در شب، خواب آرام و راحتی برایتان فراهم می‌کند. آن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و به هضم غذا کمک می‌کند. بابونه با آرام کردن عصب‌ها می‌تواند از دردهای معده بکاهد. کمی گل بابونه را درون آب جوش در یک قوری چینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم، دم کنید.

زنجبیل

این گیاه حرارت بدن را بالا می‌برد و بعد از صرف غذا، به هضم آن کمک می‌کند و اگر کسی پرخوری کرد می‌تواند دل درد او را آرام کند. این گیاه برای ناراحتی‌های قلبی و همچنین حالت تهوع زنان باردار نیز مفید است. در ضمن فشار خون را بالا می‌برد. پودر زنجبیل را با ۱ تا ۲ لیوان آب جوش دم و با عسل میل کنید.

دارچین

این ادویه برای کنترل قند خون بسیار مفید است و آن را در حالت متعادل قرار می‌دهد. دارچین حتی می‌تواند اشتیاق به مصرف شکر را بسیار کم کند و همچنین برای حال روحی بسیار خوب است. می‌توانید همراه با چای سیاه، آن را دم کنید و یا خود دارچین را به تنهایی در آب جوش ریخته، دم کرده و مصرف کنید.

زردچوبه

این ادویه حافظه را تقویت می‌کند و برای حال روحی بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده که ضدالتهاب و آنتی اکسیدانی قوی است. برای تهیه دمنوش زردچوبه، کمی زردچوبه را با دارچین را درون آب جوش ریخته و بگذارید مانند چای دم بکشد. سپس با عسل میل کنید.

به گزارش طبنا، کارشناسان تغذیه معتقدند به جای فقط مصرف چای سیاه و سبز، باید از دیگر دمنوش ها نیز استفاده کرد و از فواید آنها بهره‌مند شد.