شهر خبر

راه اندازی سامانه جامع خیرین ورزشیار

راه اندازی سامانه جامع خیرین ورزشیار

برنا فیروزی معاون وزیر ورزش و جوانان با دعوت از خیرین و واقفین به فعالیت در حوزه ورزش گفت: در تلاشیم موانع حضور خیرین را برطرف کرده و با راه اندازی سامانه جامع خیرین ورزشیار، نهضتی همگانی در تکمیل، توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و حمایت از استعدادهای ورزش کشور شکل دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنا فیروزی با اشاره به نامگذاری پنج شنبه ٢٨ مهرماه در تقویم روزشمار هفته تربیت بدنی به نام بزرگداشت خیرین ورزشیار و تکریم و تجلیل از خیرین ورزشیار در سراسر کشور در این روز ، هدف از این اقدام را توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به نقش خیرین توصیف کرد و گفت: همکارانم در دبیرخانه ستاد خیرین ورزشیار در حال احصای پروژه های نیمه تمامی هستند که با همت خیرین می تواند تکمیل و برای استفاده در اختیار عموم شهروندان قرار بگیرد.

وی خیرخواهی ورزشی را مفهومی نوپا توصیف کرد و گفت: در کشور ما از سال های دور، همواره نیکوکارانی بوده اند که بی هیچ منتی زندگی خود را وقف نیازهای جامعه به خصوص در مناطق محروم کرده اند. اکنون معتقدیم نیاز امروز جامعه، توسعه فضاهای ورزشی به منظور افزایش تحرک بدنی، نشاط وتندرستی درجامعه است.

رئیس ستاد خیرین ورزش یار تاکید کرد: ما سرمایه گذاری در حوزه ورزشی را سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و سلامت جامعه قلمداد می کنیم و اعتقاد راسخ داریم هرچه به ورزش بیشتر بها دهیم و زمینه دسترسی راحت تر مردم به اماکن ورزشی را فراهم کنیم، با افزایش سلامتی و پیشگیری از بیماری ها ، هزینه ها در حوزه درمان کمتر می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در خصوص هدف از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات و آمار پروژه های ورزشیِ نیازمند حمایت مالی گفت: از این طریق هرشهروند نیکوکاری می تواند پروژه استانی مورد علاقه خود را انتخاب، حمایت و تا مرحله بهره برداری رصد کند.

وی، جذب کمک های خرد در سطوح مختلف جامعه و امکان مشارکت همه اقشار در توسعه اماکن ورزشی را یکی دیگر از رویکردهای جدید وزارت ورزش و جوانان در بهره گیری از حمایت های نیکوکارانه عنوان کرد و افزود: با کمک پلتفرم های داخلی و با راه اندازی پویش هایی در صدد هستیم، مردم را در جریان استعدادها و پتانسیل های ورزش کشور قرار داده و هر شهروندی در هر نقطه ایران بتواند بنا به بضاعت خود با هر مبلغی، گامی در مسیر تکمیل و راه اندازی هرچه سریعتر پروژه های استانی و حمایت از ورزشکاران مستعد به عنوان قهرمانان آینده ورزش کشور بردارد.

انتهای پیام