شهرخبر

تحلیل طائب از ناآرامی های اخیر/ آمریکایی‌ها از اردیبهشت برنامه اغتشاشات را طراحی کردند

کدخبر: ۵۲۸۸۸۴
مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برنامه دشمن این بود که از مهرماه اغتشاشات را با دو بهانه حجاب و مسائل معیشتی، صنفی در دانشگاه‌ها اجرا کند، گفت: شروع حرکت از دانشگاه‌های تهران با مسائل صنفی و سپس گسترش به دانشگاه‌های کشور، پیوند زدن به مدارس و معلمان، سپس مسائل قومی و مذهبی و بعد هم اگر موفق شدند حمله به مراکز حساس سناریوی دشمنان بود.
تحلیل طائب از ناآرامی های اخیر/  آمریکایی‌ها از اردیبهشت برنامه اغتشاشات را طراحی کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران شامگاه چهارشنبه در گردهمایی تجدید بیعت بسیجیان اصفهان با شهدا اظهار کرد: امام(ره) بسیج را تشکیل داد تا با فدا کردن جان و مال خود مسیر انقلاب را تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه دهد، مردم قدر بسیج را می‌دانند چرا که در بزنگاه‌ها برای دفاع از جان مردم وارد می‌شود و نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز جهاد امنیتی در مقابل فتنه انجام شد اما هنوز پرونده این حادثه بسته نشده است،  افزود: زمانی پرونده آن بسته می‌شود که جهاد تبیین کار خودش را انجام داده و زمینه‌سازی کند تا خون شهدای امنیت و تحمل سختی‌های جانبازان و مجروحان حوادث و زحمات مجاهدان در جهاد تبیین اثر بگذارد و فضاسازی تیره و تاری که دشمن ایجاد کرده تبدیل به روشنایی شود.

طائب در تبیین چرایی این حوادث در مقطع فعلی گفت: بر اساس اجماع دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از اردیبهشت ۱۴٠۱ آمریکایی‌ها، رژیم غاصب صهیونیستی و انگلیس دنبال بودند که سال ۱۴٠۱ را سال اغتشاش در ایران قرار دهند و این برآورد برای مسوولان گزارش شده بود و رهبر انقلاب نیز هشدار این اتفاقات را در سالگرد رحلت امام(ره) بیان کردند.  

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به جزئیات سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با مردم در سالگرد رحلت امام(ره) گفت: برنامه دشمن این بود که از مهرماه با شروع دانشگاه‌ها و مدارس حرکت اعتراضی را با دو بهانه حجاب و مسائل معیشتی، صنفی در دانشگاه‌ها اجرا کند و پیاده نظام این حرکت جریان چپ مارکسیستی، جریان غرب‌گرا و گروه‌های غرب‌گرایی بودند که فکر می‌کردند زمینه برای ابراز وجود فراهم است.  

طائب در ادامه با اشاره به مراحل طراحی دشمن در اغتشاشات اخیر، گفت: شروع حرکت از دانشگاه‌های تهران با مسائل صنفی و سپس گسترش به دانشگاه‌های کشور، پیوند زدن به مدارس و معلمان، سپس مسائل قومی و مذهبی و بعد هم اگر موفق شدند حمله به مراکز حساس سناریوی دشمنان بود.  

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی انتظامی به دلیل آنکه درگیر مسأله تامین امنیت  اربعین بود روایت اولی از ماجرای فوت خانم امینی ارائه نداد و دشمن به دروغ روایت‌سازی کرد و بعد هم با ایجاد مظلومیت و تولید خشم کار خود را برای اغتشاش شروع کرد، گفت: طراحی با مساله قومیتی آغاز شد و بعد هم به دنبال حادثه‌سازی در قوم لر، بلوچ و ترک حرکت خود را دنبال کردند.  

وی با اشاره به تجربه پیشین دشمن در پروژه کشته‌سازی گفت: در حوادث ۸۸ آمریکایی‌ها ندا آقاسلطان را شناسایی کردند و از قبل فیلم و مجسمه آماده شد و بعد هم در میدان فتنه حادثه ایجاد، سپس به سرعت فیلم‌ها منتشر و در خارج از کشور خیابان‌ها به نام وی نام گذاری شد.  

خانم دوتابعیتی سوژه پروژه کشته‌سازی دشمن

طائب خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ هم یک خانم دوتابعیتی را پیدا کردند که در کشورهای همسایه زندگی می‌کرد و طراحی کرده بودند در آستانه انتخابات به بهانه بازدید از خانواده این فرد را به داخل کشور کشانده و بعد هم با طراحی عملیات انتخابات را به اغتشاش بکشند که به فضل الهی هم تیم ترور دستگیر شد و هم فیلم‌هایی که از قبل ساخته بودند کشف شد.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امسال دشمنان اغتشاش را از مسائل قومی شروع کردند و بعد هم به دانشگاه و مدارس کشاندند اما با حضور به موقع نیروهای امنیتی موضوع جمع شد و این‌ها مجبور شدند آخرین مرحله یعنی پروژه زندان‌ها را عملیاتی کنند تا زندانیان را وارد آشوب کنند که در این پروژه هم ناکام ماندند.  

وی با تأکید بر اینکه در فتنه اخیر دشمنان همه توان خودشان را به صحنه آوردند، گفت: البته آن‌ها رها نمی‌کنند چون علت اغتشاش همچنان تداوم دارد و اگر توانشان برسد این حرکت را ادامه می‌دهند.  

مهار قدرت جمهوری اسلامی هدف اصلی دشمن

طائب تصریح کرد: هدف دشمنان این است که قدرت جمهوری اسلامی را مهار کنند و می‌گویند جمهوری اسلامی در روند جهانی در حال قدرت یافتن است و این قدرتمندی مدل حکمرانی جدید در جهان ایجاد کرده و دموکراسی غرب را به چالش کشیده است پس باید آن را تضعیف کرد.  

مشاور فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به جزئیاتی از سند راهبردی امنیت ملی آمریکایی‌ها اضافه کرد: آمریکایی‌ها گفتند آمریکا باید تا سال ۲۰۲۵ رهبر دهکده جهانی شود و اگر این اتفاق نیفتاد آمریکا به سمت فروپاشی خواهد رفت، در دوره دو ساله دموکرات‌ها دو بار سند استراتژی امنیت ملی خودشان را منتشر کردند.  

وی افزود: آمریکایی‌ها در سند جدید نوشتند: «دنیا در حال تغییر است و ما در مرحله حساسی در تعیین رقابت برای آینده جهان هستیم برای شکل دادن به آینده نظم بین‌المللی در میانه یک رقابت استراتژیک قرار داریم، اکنون در سال‌های اولیه یک دهه تعیین کننده برای آمریکا و جهان هستیم، اقداماتی که انجام می‌دهیم تایید می‌کند که این دوره عصر درگیری و اختلاف و یا آغاز آینده موفق و باثبات به رهبری آمریکا است، جهان در حال تقسیم شدن و ناپایدارتر شدن است و در این دهه سرنوشت آمریکا و جهان تعیین می‌شود.»  

طائب با بیان اینکه آمریکا ۲ سال پیش سه رقیب برای خودش معرفی کرده است، اضافه کرد: قدرت‌های تجدیدنظر‌طلب مثل چین و روسیه به عنوان تهدید اول، قدرت‌هایی مثل ایران و کره شمالی به عنوان تهدید دوم و گروه های فراملی مثل انصارالله، جهاداسلامی سه تهدیدی بودند که آمریکایی‌ها در این سند عنوان و پیامدهایی را هم در پی این تهدیدات ذکر کردند.  

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: عدم رعایت احترام آمریکا توسط رقبا، عدم اعتماد کشورهای متحد به آمریکا و تقویت نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه سه پیامد تهدیداتی بود که آمریکایی‌ها اعلام کردند.

۳ چالش آمریکایی‌ها در دهه جدید چیست؟

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در استراتژی امنیت ملی که هفته قبل معرفی کردند می‌گویند ما با ۳ چالش روبرو هستیم، گفت: آن‌ها گفتند چین رقیب جدی ما در رهبری جهانی است چرا که هم از نظر تکنولوژی و هم اقتصاد رشد کرده است، دومین رقیب روسیه است که در جنگ اکراین صلح اروپا را به مخاطره انداخته است و بی‌ثباتی را به سایر مناطق توسعه می‌دهد و سومین تهدید اساسی خودشان را دولت‌هایی معرفی کردند که دموکراسی غربی را به چالش می‌کشند و الگویی جدید از حکمرانی جهانی ارائه می‌دهند که در راس این کشورها ایران است.  

طائب با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای مقابله با ۳ تهدید در دهه جدید هدف‌گذاری کردند، گفت: برای چین تایوان، برای روسیه اکراین و برای ایران بازگشت آمریکایی‌ها به برجام با دادن امتیازات کم و کنترل از طریق برجام را طراحی کردند.  

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: برای اینکه امتیاز کمی در برجام بدهند اغتشاشات را طراحی کردند، برآورد آمریکایی‌ها این بود که برجام در انتخابات آذرماه آمریکایی‌ها نقش موثر دارد و اگر آمریکا مساله خود با ایران را در برجام حل کند به نفع دموکرات‌ها و بایدن است، برآورد اول آمریکایی‌ها در جنگ روسیه با اکراین این بود که اولا وابستگی اروپا به آمریکا بیشتر و دوم قدرت روسیه کمتر می‌شود و در این شرایط چون آمریکا روسیه را تحریم می‌کند و روسیه سریع تسلیم می‌شود اما عکس آنچه فکر می‌کردند مسوولان اوکراینی‌ سریع علیه آمریکا موضع گرفتند، روسیه مقاومت کرد و طراحی به هم ریخت و سراغ تایوان هم نرفتند.  

وی افزود: برای ایران به این جمع‌بندی رسیدند قبل از آذر کار برجام تمام است اما همه چیز به هم خورد و دلیل هم به هم ریختن مسائل درون رژیم غاصب صهیونیستی بود، یک سال این رژیم با دولت موقت اداره می‌شد، بعد از یک سال دولت بنت جایگزین نتانیاهو شد و به یکباره شرایط داخل رژیم غاصب صهیونیست به هم ریخت، اختلافات در حوزه سیاسی و اجتماعی به اوج رسید و دولت بنت ساقط و دولت موقت تشکیل شد. 

طائب در همین رابطه اضافه کرد: رییس موساد به آمریکا سفر کرد و گفت اگر در برجام به ایران امتیاز دهید و با ایران توافق کنید این موضوع تاثیر منفی در انتخابات رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا دارد و باعث قدرت یافتن نتانیاهو در این رژیم و جمهوری‌خواهان در آمریکا دارد، بنابراین آمریکایی‌ها را متقاعد کردند که توافق نشود و اغتشاش در ایران توسعه پیدا کند، مذاکرات را عقب انداختند و گفتند تا انتخابات، ایران باید تضعیف شود و بعد از انتخابات رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا مشخص می‌شود اوضاع منطقه به چه صورت است. 

هویت‌سوزی سناریوی دشمن در جنگ تصویر

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: دشمنان اغتشاش را در ایران شکل دادند و بعد از این هم تلاش می‌کنند ادامه دهند، برای اینکه این کار را کنند می‌گویند باید ابتدا هویت‌سوزی و بعد هم هویت‌سازی کنیم.  

طائب با بیان اینکه ارائه تصویر منفی از بسیج و نیروی انتظامی در جنگ تصویر و شناختی هدف دشمن است تا در بین اقشار مردم، چهره نیروهایی نظیر بسیج و نیروی انتظامی را که برای مردم جان‌فشانی می‌کند را منفی جلوه دهد و چهره ظالمانه آمریکایی‌ها را مطلوب معرفی کند، ادامه داد: ایجاد سوال در ذهن نوجوان، تکرار سوال و جواب غلط، تردید در صداقت، بی تفاوتی و ترس، گسست، تقابل و دوقطبی‌سازی از مراحل طراحی دشمن در جنگ شناختی علیه جوانان است.  

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد: در تصویرسازی اول زیرساخت ارتباط با مردم را فراهم می‌کند، اینترنت را گسترش می‌دهد و سپس لذت گرایی و سبک زندگی غربی را تبلیغ و ترویج می‌کند، بعد از آن شبکه‌سازی می‌کند و بعد از آن هم مرحله تولید هیجان است. 

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد دستگیرشدگان گفتند انگیزه اول آن‌ها هیجان بوده است، گفت: بعد از هیجان، تولید خشونت و بعد تخلیه آن در میدان است.  

طائب با اشاره به نقش مجموعه‌های مختلف در جهاد تبیین گفت: باید تصویر مطلوب را بسازیم که رغبت مردم به بسیج بیشتر شود، شبهات را اول برای خودمان حل کنیم و با جهاد تبیین شبهه را برای مردم رفع کنیم. 

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی بر دشمن غالب شده و او از تکثیر الگوی انقلاب اسلانی ترس و واهمه دارد، از تحقق حیات طیبه با شکل گرفتن دولت و مجلس و نهاد‌های انقلابی نگرانی دارد لذا در کنار جهاد امنیتی جهاد تبیین لازم است.