شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استاندارد#خدمت رسانی

مدیر کل تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت؛

سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم حذف شد

سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم حذف شد

مدیر کل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت گفت: اصلاح سقف و پلکان، انگیزه خدمت رسانی پزشکان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموسی طباطبایی، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: با اخذ مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای نحوه توزیع کارانه پزشکان بعد از گذشت ۶ سال و همکاری سایر ذی نفعان، متوسط رشد مورد انتظار سقف پرداختی طی این دوره ۶ ساله اخذ شده است.

وی ادامه داد: این مصوبه با هدف افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، افزایش تعداد پزشکان تمام وقت جغرافیایی و کاهش پرداخت از جیب بیماران و افزایش رضایتمندی مراجعین و افزایش درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها ابلاغ شد.

طباطبایی افزود: بر اساس این دستورالعمل به منظور ایجاد انگیزه خدمت رسانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کارانه پزشکان در این مناطق فاقد سقف خواهد بود.

مدیر کل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت ادامه داد: در موارد خاص و ضروری که خدمات برجسته ای توسط پزشکان ارائه می‌شود تا سقف ۲۰ درصد بالاتر از این رقم قابل پرداخت خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر سامانه جدید محاسبه کارانه پزشکان در حال پیاده سازی است و تا زمان پیاده سازی سامانه جدید محاسبه پلکان کارانه سال ۱۴۰۱ با کمک سامانه قبلی و به صورت علی الحساب پرداخت می‌شود.

در ادامه، فرشته ترابی معاون دفتر ارزیابی فناوری سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت نیز افزود: در راستای بهبود فرایند اجرای طرح اصلاح سیاست ارزی دارو، الزامات اجرایی طرح دارویار توسط معاونت درمان تدوین و به تأیید نهایی اعضای قرارگاه تدابیر ویژه طرح فوق رسید.

وی گفت: امید است که با همکاری سازمان‌های مختلف هر چه زودتر چالش‌های محیطی برطرف و با استفاده از استانداردها و راهنماهای بالینی و محصولات دانشی تدوین شده در معاونت درمان جهت تجویز منطقی داروها و کاهش تقاضای القایی، اقدامات مناسبی صورت گیرد.