شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

هم افزایی دولت و مدیریت شهری برای رونق صنعت ساختمان بیش از هر زمانی ضروری است

هم افزایی دولت و مدیریت شهری برای رونق صنعت ساختمان بیش از هر زمانی ضروری است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: هم افزایی و همکاری دولت و مدیریت شهری برای رونق صنعت ساختمان بیش از هر زمانی در حال حاضر در کشور ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی جمالی نژاد که بصورت ویدیوکنفرانس در  اجلاس ملی سازندگان حرفه ای مسکن و ساختمان که در یزد برگزار شد، سخن می گفت، اضافه کرد: صنعت ساختمان درارتباط با بیش از 300 نوع شغل می تواند زمینه ساز افزایش توانمندی میلیونها جویای کار و بهرهمندی از خدمات آنها در جهت پیشرفت پایدار کشور و برخورداری از مسکن مناسب برای هر خانواده ایرانی باشد و ارتقای برنامه ها و اقدامات اجرایی در این بخش نیازمند توجه مضاعف تمامی بازیکران و دست اندرکاران امر در دولت، بخش خصوصی و شهرداریهاست.

‌وی در ادامه با اشاره به قرارگیری ایران در زمره کشورهایی که بیش از سایرین در معرض وقوع حوادث طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت از جمله سیل، زلزله، سونامی، رانش زمین، فرسایش خاک، خشکسالی ،طوفان و ... هستند، گفت:  این موضوع ما را بر آن میدارد که بیش از پیش به ساخت و ساز اصولی و حفظ و نگهداری ساخته های خود توجه نماییم و  در این میان نقش مجلس و دولت در تدوین قوانین، آیین نامه ها، شیوه نامه و سایر ضوابط و مقررات مورد نیاز و ترویج و آموزش آنها بسیار مهم و حیاتی است و قوانین باید بگونه ای نوشته شوند که بتوانند سالهای بیشتری پاسخگوی نیازهای این صنعت باشند.

جمالی نژاد همچنین بر توجه لازم به ویژگی های فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشورمان در احداث ساختمان های جدید، بویژه در طرح ملی مسکن ، و دوری از تمرکزگرایی در صدور فرآیندهای مرتبط با ساختمان سازی تاکید کرد.

انتهای پیام