شهر خبر

هشدار نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی

هشدار نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. در شرق کشور وزش باد و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پدیده غالب است.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی مناطق واقع در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در سواحل همراه با کاهش دما آغاز می‌شود.

شنبه هفته آینده بارش‌ها در این مناطق تشدید شده و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده باران،‌ وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

یکشنبه آینده فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش یافته و در سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی به‌تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه آینده برای برخی مناطق غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی شده است. تا روز یکشنبه نیز در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام