شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#بشار اسد#رئیس جمهور

نائب رئیس جنبش حماس در غزه:

دیدار با بشار اسد باشکوه بود/ حماس حضور در سوریه را از سر می گیرد

دیدار با بشار اسد باشکوه بود/ حماس حضور در سوریه را از سر می گیرد

«خلیل الحیه» پس از دیدار با رئیس جمهور سوریه، این دیدار را باشکوه توصیف کرد و گفت که این دیدار پاسخ به توطئه های اشغالگران و بیانگر تجدید روحیه مقاومت در میان امت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «خلیل الحیه» نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه امروز چهارشنبه پس از دیدار نمایندگان گروه‌های فلسطینی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشستی خبری در دمشق به شرح جزئیات این دیدار پرداخت.

«خلیل الحیه» در این نشست خبری گفت: دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه گرم و صمیمی بود و او عزم خود را برای ارائه همه حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و مقاومت آنها ابراز کرد. دیدار با رئیس جمهور سوریه گواه این است که روحیه مقاومت در امت در حال تجدید است و از اینجا به اشغالگران می‌گوئیم که دیدار ما پاسخی به پروژه‌های آنها است.‌

وی در ادامه افزود: دیدار ما با رئیس جمهور اسد، باشکوه بود و از این به بعد حضور خود را در سوریه از سر خواهیم گرفت و با دمشق برای حمایت از مردم خود و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد. ما در این دیدار به رئیس جمهور اسد اطمینان دادیم که از سوریه، تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت می‌کنیم و با هرگونه تجاوزی که آن را هدف قرار دهد، مخالفیم.

نایب رئیس جنبش حماس در غزه با اشاره به اینکه این جنبش هر اقدام فردی علیه سوریه که لزوماً مورد تأیید رهبری حماس نبوده است را متوقف می‌کند، افزود: ما با رئیس جمهور اسد توافق کردیم که صفحه تحولات گذشته را ورق بزنیم. ما با توافق کادر رهبری حماس و اعتقاد به صحت این مسیر در حال احیای رابطه خود با سوریه عزیز هستیم. صفحه وقایع گذشته و اشتباهاتش را ورق زدیم و همه اشتباهات فردی مورد تأیید رهبری جنبش نبود.

الحیه در ادامه این نشست به خبرنگار المیادین گفت: با برادران سوری مقدمات ماندن حماس در سوریه را پیگیری خواهیم کرد. ما تصمیم خود را برای احیای روابط با سوریه به کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم، اطلاع دادیم ولی این تصمیمی است که رهبری حماس در نهایت به تنهایی آن را اتخاذ کرده است. حماس با هیچ اعتراضی از سوی این کشورها از جمله ترکیه و قطر مواجه نشد. رابطه با سوریه به محور مقاومت و همه معتقدان به آن نیرو می بخشد.

این مقام ارشد حماس در پایان خاطرنشان کرد: جنبش حماس هر اقدامی را برای ایجاد نهادهای فلسطینی و حفظ طرح ملی خود تسهیل خواهد کرد. من به نمایندگی از رهبری حماس به سوریه آمدم و رهبری حماس مرجع تصمیم گیرنده برای احیای روابط با دمشق بود. ما خواهان صلح و ثبات برای سوریه هستیم. سوریه عزیز و قوی، به معنای عزت و قدرت امت است.