شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحدهای تولیدی#جدید#بانک‌ها

پرداخت یک وام جدید به واحدهای تولیدی

پرداخت یک وام جدید به واحدهای تولیدی

میزان: طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، حسب پیگیریها و پیشنهاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برای حمایت از واحدهای تولیدی کشور، شورای پول و اعتبار تمهیدات ویژه‌ای برای ارائه از طریق بانکها و موسسات اعتباری مصوب کرده است که ظرف روزهای آتی فرآیند اجرایی آن از طریق بانک مرکزی به بانکهای عامل و موسسات اعتباری ابلاغ خواهد شد که پس از ابلاغ تا پایان شهریور۱۴۰۲ ارائه خواهد داشت.

امهال و تقسیط تسهیلات مالی دریافتی واحدهای تولیدی در سنوات گذشته که بنا به هر دلیلی امکان بازپرداخت آن فراهم نشده و مشکلات متعددی برای واحدهای تولیدی بواسطه آن ایجاد شده است، با اجرای این مصوبه رفع خواهد شد.

تولیدکنندگانی که تمام یا بخشی از بدهی‌های بانکی آنها معوق شده است برای استفاده از این تسهیلات می‌توانند درخواست خود را به بانکها و کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانها بدهند.

بانکها موظف هستند با دریافت حداکثر ۷/۵ درصد مانده بدهی و با تنفس شش ماهه و حداکثر اقساط ۵ ساله بدهی این واحدها را امهال نمایند.

مهلت استفاده از این تسهیلات تا پایان شهریور ۱۴۰۲ است. ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ضمن پیگیری تصویب و اجرای بسته‌های حمایتی و رفع موانع تولید، برنامه‌های تسهیل فرآیند تولید در کشور را نیز دنبال خواهد کرد.