شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#قیمت نفت#بایدن#چین

 واکنش قیمت طلا و نفت به تصمیم بایدن برای آزادسازی ذخایر استراتژیک

در اوایل معاملات امروز، چهارشنبه، در بحبوحه افزایش بازار‌های سهام و نشانه‌هایی از تقاضای مجدد در چین - بزرگترین واردکننده نفت - قیمت نفت افزایش یافت. در حالی که قیمت طلا با افزایش ارزش دلار، کاهش یافت

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره،  تا ساعت ۰۴:۵۵ UTC، معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه دسامبر ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۰.۴۹ دلار در هر بشکه رسید، سپس دوباره به روند کاهشی بازگشت.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر ۸۳.۶۹ دلار در هر بشکه را ثبت کرد که ۱.۱ درصد افزایش داشت و پیش از کاهش برخی از افزایش‌های خود.

در جلسه قبل، به دلیل گزارش‌ها مبنی بر قصد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خروج بیشتر بشکه‌ها از ذخایر استراتژیک نفت، نفت خام برنت ۱.۷ درصد و نفت خام آمریکا ۳.۱ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید.

قیمت نفت نیز به دلیل ریسک پذیری افزایش یافت که به لطف تشویق درآمد شرکت‌های ایالات متحده و رشد بازار‌های سهام دوباره افزایش یافت و قیمت‌ها با توجه به نشانه‌های بهبود تقاضای چین حمایت شدند، زیرا شرکت بزرگ پالایشگاه خصوصی "ژجیانگ پتروشیمی" سهمیه اضافی برای واردات نفت خام در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۰ میلیون تن به دست آورد.

 شرکت دولتی شیم چین سهم اضافی ۴.۲۸ میلیون تنی معادل حدود ۱۰۴ میلیون بشکه به دست آورد.

تحریم نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا و کاهش تولید دو میلیون بشکه‌ای در روز توسط گروه «اوپک پلاس» نیز منجر به حفظ قدرت قیمت‌ها شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی