شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم#دست‌کم#چهار#نهاد#مقام#غربی#تحریم#می‌کنیم
دست‌کم چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی را تحریم می‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران:

دست‌کم چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی را تحریم می‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام آمریکایی، اروپایی و غربی که هم در موضوع تحریم‌ها و در موضوع تشویق خشونت و ترور و افراط گرایی عامل تحریک ترور و ترویج ناامنی و افراط گرایی عمل کردند را تحریم می کنیم.

اعتمادآنلاین|

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران امروز (چهارشنبه) ۲۷ مهر ماه در جمع خبرنگاران در خانه ای‌یی درباره فهرست تحریمی وزارت خارجه که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود، گفت: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام آمریکایی، اروپایی و غربی که هم در موضوع تحریم‌هایی که چنین وضعیتی را برای بیماران پروانه‌ای ما ایجاد کرده و هم در موضوع تشویق خشونت و ترور و افراط گرایی در وقایع اخیر نقش داشتند و به عنوان عامل اغتشاشات تحریک ترور و ترویج و تشویق اغتشاشات و ناامنی و افراط گرایی عمل کردند را در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه و تحریمی قرار دادیم و به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه همچنین گفت: مسئله بیماران پروانه‌ای برای ما و دولت موضوع بسیار مهمی است و از ظرفیت‌های دیپلماتیک و سیاسی استفاده خواهیم کرد که به کاهش آلام و بهبود وضعیت این عزیزان کمک کنیم. عزیزانی که من به شدت تحت تأثیر قرار گرفتم و علی‌رغم شرایط سخت و نامطلوبی که در آن قرار دارند در بین عزیزان از دانشجوی مقطع دکتری گرفته تا افراد تحصیلکرده، هنرمند و نقاش در سطح درجه یک را دیدم و بسیار برای من جالب بود.

وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات جوزپ بورل که اروپا را باغ و باقی دنیا را جنگل خوانده، عنوان کرد: آنچه امروز در اروپا، غرب و آمریکا از آن به عنوان حقوق بشر یاد می‌شود ابزاری بیش نیست و این موضوع و کلیدواژه‌های آزادی و حقوق بشر در راستای سیاست‌های تروریستی در برخی از کشورهای غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.