شهر خبر
قطعنامه ۲۲۳۱ پایان یافته و ایران محدودیتی برای خرید و فروش تسلیحات با هیچ کشوری ندارد

روزنامه ایران:

قطعنامه ۲۲۳۱ پایان یافته و ایران محدودیتی برای خرید و فروش تسلیحات با هیچ کشوری ندارد

روزنامه ایران نوشت: قطعنامه ۲۲۳۱ از اکتبر ۲۰۲۰ رسماً تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان یافته و جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای خرید و فروش تسلیحات با هیچ کشوری از منظر شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

اعتمادآنلاین|

روزنامه دولتی ایران در گزارشی تلاش کرد تاکید کند پهپادهایی که روسیه در جنگ با اوکراین استفاده می‌‌کند ایرانی نیست اما در قسمتی از گزارش یادآور شد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که مربوط به تحریم‌های تسلیحاتی ایران بود پایان یافته و جمهوری اسلامی محدودیتی برای خرید و فروش تسلیحات با هیچ کشوری ندارد. 

ایران نوشت: این ادعاها (استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی) در حالی صورت گرفته است که حتی بر اساس مصوبه شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۳۱ از اکتبر ۲۰۲۰ رسماً تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان یافته و جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای خرید و فروش تسلیحات با هیچ کشوری از منظر شورای امنیت سازمان ملل ندارد. بنابراین به فرض صحت ادعاهای امریکا علیه ایران باز هم ایران قطعنامه 2231 را نقض نکرده بود. همه این موارد و ادعاهای متناقض مقامات غربی خود گویای آن است که غربی‌ها به هر بهانه‌ای برای واقعیت‌نمایی از بحران‌سازی اخیر تمسک می‌جویند.