شهرخبر

دو نکوداشت در جشنواره فیلم کوتاه؛ بزرگداشت مردی برای تمام فصول و یادی از معلم نجیبِ سینما

دو نکوداشت در جشنواره فیلم کوتاه؛ بزرگداشت مردی برای تمام فصول و یادی از معلم نجیبِ سینما

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران سال‌ها فعالیت حرفه‌ای محمود نظرعلیان بازیگر با سابقه را بزرگ داشته و یادِ نویسنده و کارگردان فقید سینما را گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بزرگداشت محمود نظرعلیان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که با عبارت «مردی برای تمام فصول» توصیف شده، از اتفاقات ویژه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است.

محمود نظرعلیان‌زادهه 7 مهر 1329 و دارای مدرک درجه یک  هنری(دکترا) است. بازی در آثار متعددی از جمله فیلم‌های سینمایی «زیر نور ماه»، «پرنده باز کوچک»،«آمین خواهیم گفت»، «سیزده 59»، «پوست»، «همه چیز برای فروش»، «روسی»،«سه کام حبس»، «مردی که اسب شد» و… از جمله سوابق حرفه‌ای این هنرمند باتجربه است.

همچنین نکوداشت زنده‌یاد اصغر یوسف نژاد کارگردان سینما نیز از جمله رویدادهای جشنواره سی‌ونهم است که عبارت «معلم نجیب و متواضع سینما» را برای توصیف این هنرمند فقید انتخاب کرده است. 

اصغر یوسف‌نژاد متولد سال 1348  فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و منتقد سینما بود. وی سال‌ها در نشریه‌های معتبری مانند مجله فیلم فعالیت داشت. او در سال 1395 با فیلم «خانه (اِو)» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت. آخرین فیلم او نیز «عروسک» نام دارد. یوسفی‌نژاد 22 شهریور ماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار 27 مهر تا 2 آبان(19 تا 24 اکتبر 2022) در پردیس سینمایی ملت درحال برگزاری است.

مرور آثار امید وفایی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

مرور آثار داستانی و مستند امید وفایی فیلمساز و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران از بخش‌های جنبی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است. آثار امید وفایی فیلمساز باسابقه و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره سی‌‌ونهم مرور می‌شود.

فیلم‌های داستانی و مستند «امروز روز من(1379)»، «آدم معمولی(1384)»، «وقایع‌نگاری یک عشق ناتمام(1385)»، «به همین سادگی(1386)»، «تیغ و قلم(1388)»، «در این نزدیکی(1387)»، «روشنایی‌های شهر(1390)» و «سزارین(1397)» از جمله آثار وفایی است که در سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایش داده می‌شود.

وفایی متولد 1355 و دانش‌آموخته دوره‌های فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ملایر در سال 1369  است. وی مدرک کارگردانی خود را از دانشگاه سوره اصفهان-تهران در سال 1384 دریافت کرده و وی به‌عنوان یکی از فعال‌ترین اعضای انجمن در استان همدان علاوه بر فیلم‌سازی و عکاسی به‌عنوان مدرس فیلم‌سازی و عکاسی فعالیت دارد. او همچنین دبیری جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس ملایر( آگر) را نیز برعهده داشته است.

انتهای پیام/