شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#ایران و عراق

تسهیل ورود موقت وسایل نقلیه موتوری بین ایران و عراق با سیستم جهانی «کارنه دوپاساژ»

تسهیل ورود موقت وسایل نقلیه موتوری بین ایران و عراق با سیستم جهانی «کارنه دوپاساژ»

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران و کلوب اتومبیل‌رانی بین‏‏‌المللی عراق در راستای تسهیل ورود موقت وسایل ‏نقلیه موتوری از طریق زمینی و آبی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به‌گزارش خبرگزاری برنا، این تفاهم‌نامه میان محمدحسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و طلال فنار الفیصل رئیس کلوب اتومبیل‌رانی بین‌‌‌المللی عراق با موضوع تسهیل ورود موقت وسایل نقلیه موتوری بین دو کشور ایران و عراق با استفاده از سیستم جهانی کارنه دوپاساژ برای مدیریت ورود موقت و ضمانت خروج وسایل نقلیه موتوری از مرزهای بین‌المللی زمینی و آبی بین دو کشور به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با توجه به وجود اشتراکات متعدد بین دو کشور همسایه ایران و عراق در حوزه‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی و در راستای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور، با هدف تسهیل تردد زمینی و آبی اتباع ایرانی و عراقی با وسایل نقلیه موتوری به کشورهای طرف مقابل با استفاده از ظرفیت اسناد گمرگی بین‌المللی مذکور در کنوانسیون ورود موقت ۱۹۹۰ استانبول و مورد تأیید و حمایت فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و اتحادیه جهانی گردشگری به امضاء طرفین رسید.

بر اساس تفاهم‌نامه فوق، زائران ایرانی در هر زمانی از سال یا شبانه‌روز که قصد زیارت عتبات عالیات و حرمین شریفین را داشته باشند می‌توانند از طریق مرزهای زمینی و آبی وارد کشور عراق شده و به زیارت مشرف شوند.

امکان تردد زمینی و آبی در تمام ایام سال بین دو کشور با نظم و ساختار مورد توافق طرفین، راهکارهای تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه تسهیل در تردد زمینی و آبی، رفع موانع موجود در مرزها، راه‌های تسهیل و تسریع تردد مسافران از طریق مرزهای مشترک دو کشور، موضوعاتی است که بر اساس این تفاهم‌نامه مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام