شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

هویت فرد ربوده‌شده از سوی موساد در مالزی افشا شد

هویت فرد ربوده‌شده از سوی موساد در مالزی افشا شد

منابع صهیونیستی هویت فرد فلسطینی ربوده شده از سوی موساد در مالزی را که به تازگی در عملیات نیروهای امنیتی مالزی آزاد شد، فاش کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العربی الجدید، اخیراً نیروهای امنیتی مالزی توانستند در عملیاتی موفق یک فلسطینی ربوده شده از سوی موساد را در کوالالامپور آزاد کنند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت که نام این فرد فلسطینی که موساد در عملیات ربایش وی ناکام ماند، «عمر البلبیسی» است. بنابراین گزارش، این مرد فلسطینی یک برنامه نویس بوده که دو سال نیز در ترکیه اقامت داشته است.

این منبع صهیونیستی عنوان کرده که البلبیسی عضو یکی از یگان‌های سایبری حماس بوده که از طریق نفوذ به برنامه‌های موبایلش ردیابی و بازداشت شده است.

عملیات ربودن این فلسطینی اواخر ماه سپتامبر انجام شد و موساد برای انجام این عملیات از مزدوران مالزیایی کمک گرفته بود.

شبکه خبری الجزیره نوشت که نیروهای اطلاعاتی مالزی توانستند خود را به محل اختفای آدم ربایان رسانده و طی ۲۴ ساعت ضمن بازداشت آنها، فعال فلسطینی را نیز آزاد کنند.

در این گزارش آمده است که موساد از طریق ارتباط ویدئویی از تل‌آویو از این فعال فلسطینی درباره ارتباطاتش با گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) بازجویی کرده است.

محافل صهیونیستی ناکامی عملیات موساد در کوالالامپور را بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی موساد در سال‌های اخیر، عنوان کرده اند.