شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#حماس#مقامات

نماینده سابق حماس در عربستان آزاد شد/جدیدترین تصویر از محمدالخضری

نماینده سابق حماس در عربستان آزاد شد/جدیدترین تصویر از محمدالخضری

یکی از رهبران حماس از آزادی محمد الخضری نماینده سابق حماس در عربستان سعودی از سوی مقامات این کشور و عزیمت وی به اردن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، یکی از رهبران حماس از آزادی محمد الخضری نماینده سابق حماس در عربستان سعودی از سوی مقامات این کشور و عزیمت وی به اردن خبر داد.

عزت رشق از رهبران حماس در این باره اعلام کرد که عربستان امروز چهارشنبه محمد الخضری نماینده بازداشت شده این جنبش در ریاض را آزاد کرده و او هم اکنون در حال عزیمت به امان پایتخت اردن است.

وبگاه شهاب نیوز نیز تصویری از محمد الخضری پس آزادی، در حالی که سوار بر هواپیماست منتشر کرده است:

نماینده سابق حماس در عربستان آزاد شد/جدیدترین تصویر از محمدالخضری

پیش از این وبگاه الوطن در روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرده بود که مقامات عربستان سعودی تصمیم دارند نماینده سابق حماس در ریاض و از رهبران این جنبش فلسطینی را که از سال ۲۰۱۹ در بازداشت قرار دارد، آزاد کنند.

بنابر اعلام یک منبع آگاه فلسطینی، محمد الخضری ۸۴ ساله که از سوی دستگاه قضائی عربستان سعودی به ۱۵ سال زندان محکوم شده، در ماه‌های اخیر وضعیت جسمانی بدی داشته که در روزهای اخیر وخامت حال وی تشدید شده است.

الخضری که به بیماری سرطان دچار است، قرار است پس از آزادی به اردن سفر کند و در آنجا مستقیماً به یک بیمارستان تخصصی منتقل شود.

گفته می‌شود بیماری سرطان محمد الخضری در ماه‌های اخیر در اثر کوتاهی و عدم رسیدگی عامدانه از سوی عربستان سعودی تشدید شده و وی هم اکنون وضعیت جسمانی بسیار وخیمی دارد.

الخضری که به مدت ۲۰ سال نماینده حماس در عربستان بود به همراه پسرش هانی در سال ۲۰۱۹ دستگیر و به اتهام کمک به حماس، به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش منابع یمنی، آزادی الخضری به ابتکار انصارالله و در برابر آزادی دو خلبان اسیر سعودی و پس از بازگشت هیئت مذاکره کننده سعودی از یمن صورت پذیرفته است.