شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#ارتش#عراق

ارتش عراق: ۱۵۰ سرکرده داعش در سال ۲۰۲۲ به هلاکت رسیدند

ارتش عراق: ۱۵۰ سرکرده داعش در سال ۲۰۲۲ به هلاکت رسیدند

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که داعش با از دست دادن ۱۵۰ تن از سرکردگان خود، توانایی فرماندهی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق با اشاره به افزایش تسلط نیروهای امنیتی بر این کشور، اعلام کرد که طی سال ۲۰۲۲، ۱۵۰ تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و این گروه تروریستی، توانایی فرماندهی و کنترل خود را بر مناطق مرزی سوریه از دست داده است.

سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق گفت که فرماندهی عملیات مشترک با همه گروه‌های امنیتی در عراق برای تعقیب بقایای تروریست داعش همکاری می‌کند.

الخفاجی تاکید کرد: خطوط دفاعی عراق در مرز با سوریه تقویت شده است و علاوه بر موانع بتنی و برج‌های مراقبت، دو خط دفاعی قرار دادیم که خط اول با فرماندهی مرزبانان و خط دوم با فرماندهی ارتش عراق مدیریت می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل بالا رفتن امنیت مرزهای عراق و سوریه، هماهنگی امنیتی زیاد بغداد با دمشق است که به خنثی کردن تلاش‌های گروه تروریستی داعش کمک فراوانی کرده است.

مسئله تردد تروریست‌های داعش که در نقاط بیابانی در مرز عراق و سوریه حضور دارند از اصلی ترین چالش‌های عراق در مبارزه با تروریسم است.

گفتنی است، عراق بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد.