شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شفافیت#صندوق ذخیره فرهنگیان#انسانی

باقرنژاد خبر داد؛

شفافیت در عملکرد، مهم ترین مطالبه فرهنگیان از صندوق ذخیره است

شفافیت در عملکرد، مهم ترین مطالبه فرهنگیان از صندوق ذخیره است

معاون مالی و سرمایه انسانی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از اعضا، مهمترین مطالبه فرهنگیان وجود شفافیت در صندوق بوده است.

حمید باقرنژاد عضو هیأت مدیره و معاون مالی و سرمایه انسانی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اهداف و دستاوردهای همایش فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش دو روزه، تعامل با اعضای فرهنگی و منتخبین استانی صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است. همچنین تلاش کردیم تا در مورد چشم انداز و برنامه‌های صندوق هم اطلاع رسانی شود.

باقرنژاد با اشاره به اینکه در کنار برگزاری این همایش چند پنل تخصصی هم اجرایی شد؛ گفت: یکی از این پنل‌ها مربوط به بررسی آخرین وضعیت ارزش مالکانه بود که ما اقدامات انجام شده و روش‌های احصا شده در خصوص تعیین و تحویل ارزش مالکانه را برای اعضا شرح دادیم.

این عضو هیأت مدیره با اشاره به وضعیت بانک متعلق به فرهنگیان گفت: یکی دیگر از محورهایی که در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت احیای این بانک متعلق به فرهنگیان بود؛ اقداماتی که برای احیای این بانک صورت گرفته است و برطرف شدن ناترازی موجود در این بانک بررسی شد. این بانک در حال حاضر با مجموع جرایم بانک مرکزی، حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان ناترازی منفی دارد. بخش عظیمی از این مبلغ جریمه اضافه برداشتی است که بانک مرکزی طبق قوانین خود به بانک تحمیل کرده است و بخشی از آن بابت عدم وصول مطالبات و بخش دیگر هزینه‌های بانک است.

وی در پاسخ به این سوال که فرهنگیان در همایش تعاملی بیشتر چه مطالباتی را از صندوق داشتند، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از اعضا، مهمترین مطالبه فرهنگیان وجود شفافیت در صندوق بوده است؛ ما هم قبل از همایش و بعد از آن با استفاده از برگه‌های نظرسنجی نظرات فرهنگیان را رصد کردیم تا این موضوع به صورت دقیق بررسی شود که نظرات فرهنگیان تا چه حد تغییر پیدا کرده است.

معاون مالی و سرمایه انسانی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بخش قابل توجهی از زمان همایش به صحبت اعضای صندوق اختصاص یافت تا به عنوان سخنران جلسه، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد صندوق بیان کنند. در میان مطالبات فرهنگیان بیشترین خواسته آنان شفاف سازی بود؛ پس از آن برای معلمان بحث ارزش مالکانه مهم بود. به کارگیری فرهنگیان و فرزندانشان در صندوق و احیای نمایندگان استانی صندوق از دیگر مواردی بود که بیشتر از موارد دیگر در این همایش مطرح گردید.

باقرنژاد با بیان اینکه یقیناً تعامل و ارتباط با اعضا و نمایندگان استانی ارتباطی برد برد است؛ گفت: در همین همایش فرم‌هایی توسط همکاران تکمیل شد تا صندوق ذخیره از ظرفیت و مهارت‌های هر یک از آنان به نحو احسن استفاده کند و هر یک از این افراد با حضور در کارگروه‌های مربوطه، با صندوق به صورت عملیاتی همکاری کنند. در حقیقت همکاری فرهنگیان با صندوق از حالت تشریفاتی به شکلی عملی تغییر می‌کند.

عضو هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان خاطر نشان کرد: ما از رسانه‌ها انتظار داریم به ما در شفافیت صندوق ذخیره فرهنگیان کمک کنند تا رفت و برگشت اطلاعات به صورت سازنده انجام شود.