شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#مجلس#دولت

سرگزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

نمایندگان از عملکرد «مرتضوی» در سفرهای استانی گلایه دارند

نمایندگان از عملکرد «مرتضوی» در سفرهای استانی گلایه دارند

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: عکلکرد دولت نسب به دوره قبل درباره مناطق محروم چه تفاوتی داشته است؟ این گلایه از صولت مرتضوی به عنوان مسئول سفرهای استانی رئیس‌جمهور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد سرگزی صبح امروز (چهارشنبه ۲۷ مهرماه) در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مخالفت با او، گفت: مجلس یازدهم با همه برنامه‌های دولت سیزدهم همراهی داشته است اما درباره معرفی مرتضوی باید بگویم عدم حضور رئیس جمهور در این جلسه این شائبه را ایجاد می‌کند که حجت الاسلام رئیسی چندان موافق معرفی او نبوده که در این نشست حاضر نشده است.

وی افزود: وزارت کار یکی از وزارتخانه‌های تخصصی است. بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر مردم شده ناشی از عملکرد و نقاط ضعف این وزارتخانه در دوره‌های مختلف مدیریتی بوده است.

سرگزی گفت: همچنین گلایه وزارتخانه‌ها این است که دو معاونت سازمان برنامه و بودجه سازمان امور استخدامی به آنها اجازه کار نمی‌دهند. وزارتخانه کار باید ارتباط نزدیکی با این دو معاونت داشته باشد اما راهکار شما درباره برقراری ارتباط مؤثر با این دو معاونت چگونه بوده است.

نماینده مردم زابل با انتقاد از عملکرد مرتضوی در رابطه با مناطق محروم کشور تصریح کرد: اگر عملکرد دولت را در رابطه با سیستان و سایر مناطق محروم بررسی کنیم چه تفاوتی نسبت به دوره قبل اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: این گلایه از مرتضوی به عنوان مسئول سفرهای استانی رئیس جمهور وجود دارد. بسیاری از نمایندگان از عملکرد او در این مسئولیت رضایت ندارند. آنها علاقه مند بودند در جریان سفرهای استانی در جلساتی با تیم دولت حاضر شوند و از مشکلات مردم صحبت کنند اما صرفاً به این دلیل که نماینده بودند دعوت نشده‌اند.