شهر خبر

توضیحات مرتضوی درباره دلیل عدم حضور رییسی در مجلس/ برنامه وزیر پیشنهادی برای وزارت کار چیست؟

توضیحات مرتضوی درباره دلیل عدم حضور رییسی در مجلس/ برنامه وزیر پیشنهادی برای وزارت کار چیست؟

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتخاب تیم مدیریتی لایق، شایسته، توانمند، دوستدار مردم و استفاده از دانش‌بنیان‌ها و نبوغ جوانان از برنامه‌های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، سید صولت مرتضوی در نشست علنی امروز،چهارشنبه، ۲۷ مهرماه مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: خالصانه‌ترین سلام‌های حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور را خدمت تک تک نمایندگان ابلاغ می کنم. عدم حضور ایشان در جلسه امروز به دلیل برگزاری نشست هیات وزیران و دولت بود، از آنجا که بررسی مسائلی در دستورکار قرار داشت حضور ایشان در نشست هیات وزیران ضرورت داشت.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمایندگان مجلس رفتارهای بسیار شایسته و نگاه‌های کارشناسی دارند و از آن‌ها و هیات رئیسه به ویژه برادر گرامی دکتر قالیباف بسیار سپاسگزارم، افزود: بنده روستازاده هستم و افتخار می کنم که با جامعه هدف وزارت تعاون همزاد پنداری دارم.

مرتضوی با بیان اینکه من فرزند ایران اسلامی هستم و به فرزند ایرانی بودن افتخار می کنم، اضافه کرد: همانگونه که موافقان و مخالفان مطرح کردند وزارت تعاون وزارتخانه ای است که حوزه های آن گستردگی بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه من موضوعات و مسائل نظام تعاون و کار را به خوبی احصاء کردم، ادامه داد: موضوعاتی مانند تعاونی ها، رفاه اجتماعی، اشتغال، اعزام نیروی کار به خارج از کشور، آسیب های اجتماعی، نظارت بر نیروی کاری که از کشورهای همسایه در ایران اقامت دارند و ... از جمله مباحثی است که در این وزارتخانه وجود دارد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری، ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، عدم انتفاع شرکت‌های وابسته و مشکلات آموزشی و پژوهشی این حوزه‌ها از جمله مشکلات دانست و افزود: برای برون‌رفت از این مباحث باید به عدالت محوری توجه ویژه شود و عدالت در تمام ماموریت‌ها و برنامه ها در دستورکار قرار گیرد. همچنین مسئله محوری باید در تدوین و اجرای تمام طرح‌ها مدنظر قرار گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه جاده دولت با مجلس جاده ای دوطرفه است، تصریح کرد: انتخاب تیم مدیریتی لایق، شایسته، توانمند، دوستدار مردم و استفاده از دانش بنیان ها، نبوغ جوانان از برنامه های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

۲۲۳۲۲۳