شهر خبر

عنابستانی: صولت مرتضوی با کلان نگری خود سهم تعاون در اقتصاد و مشکلات صندوق های بازنشستگی را رفع می کند

عنابستانی: صولت مرتضوی با کلان نگری خود سهم تعاون در اقتصاد و مشکلات صندوق های بازنشستگی را رفع می کند

رئیس کمیته اشتغال مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور با از خود گذشتگی دست راست خود یعنی مدیر اجرایی را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس پیشنهاد داده گفت: صولت مرتضوی حوزه های مختلفی را مدیریت کرده و همواره بهترین بوده و می تواند مشکلات بخش تعاون و صندوق های بازنشستگی را رفع کند.

علی اصغر عنابستانی رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا در خصوص نظر نمایندگان مجلس درباره صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزارت کار وزارتخانه بزرگی است که جنس کار در آن اجتماعی، فرهنگی، تعاون، اشتغال، اقتصاد، عمران و ... است و مدیریت در آن به مثابه مدیریت یک کشور است.

وی افزود: مدیریت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در دستان مدیری جامعه نگر، راهبردی، کلان نگر و مسلط باشد که مرتضوی از این دست مدیران بوده و هست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: صولت مرتضوی حوزه های مختلفی را مدیریت کرده و همواره بهترین بوده است؛ در شرایط فعلی هم صولت مرتضوی بهترین گزینه برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می شود.

عنابستانی گفت: رئیس جمهور در شرایط فعلی از خود گذشتگی کرده که معاون اجرایی و دست راست خود را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرده است زیرا آیت الله رئیسی می داند که این وزارتخانه چقدر مهم است.

وی افزود: نظر قاطبه مجلس درباره صولت مرتضوی مثبت بوده و به نظرم او فردا رای بالایی از صحن علنی می آورد.

رئیس کمیته اشتغال مجلس تصریح کرد: برنامه های وزیر پیشنهادی کار را مطالعه کرده ام و او توجه ویژه ای به حوزه تعاون داشته و تلاش کرده به این مسئله مغفول در تمام دولت ها بپردازد.

وی ادامه داد: طبق اسناد بالادستی باید تا پایان سال 1404 سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران 25 درصد باشد اما هم اکنون این سهم زیر 5 درصد است ولی مرتضوی به صراحت اعلام کرده که اقتصادی ایران را مردمی می کند.

عنابستانی گفت: در برنامه های مرتضوی به رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی هم اشاره شده است هر چند که صندوق های بازنشستگی ابرچالش ما در سال های آینده محسوب می شود و باید فکری عاجل برای آن کرد.

انتهای پیام