شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##چگونه#شغل#سمی،#حال#خود#بهبود#دهیم؟

چگونه پس از یک شغل سمی، حال خود را بهبود دهیم؟

راهکار گذار از محیط سمی و موفقیت در کار جدید
چگونه پس از یک شغل سمی، حال خود را بهبود دهیم؟

فردای اقتصاد: بر کسی پوشیده نیست که متخصصان امروزی به دنبال محیط‌هایی هستند که بتوانند در آن‌هااز نظر ذهنی و عاطفی رشد کنند. کارگران اکنون تحمل کمتری نسبت به رفتارهای خصمانه، ارتباطات ضعیف و حاشیه‌های کاری دارند. در واقع، مطالعه‌ای که به تازگی توسط دانشکده مدیریت دانشگاه ام‌آی‌تی انجام شده است، نشان می‌دهد که فرهنگ سمی در محل کار، دلیل شماره یک ترک کار افراد است و احتمال اینکه چنین محیطی به فرسایش افراد کمک کند 10.4 برابر بیشتر است تا به حقوق و مزایای دریافتی فرد کمکی کند.  فرار از هجوم استرس ناشی از کار در یک موقعیت ناکارآمد می‌تواند یک موهبت برای سلامت شما باشد. اما رها کردن کامل اثرات یک محل کار سمی می‌تواند دشوار باشد. تعداد بی‌شماری از متخصصان باهوش و توانا هستند که برای بهبودی خود از ترس‌ها و حتی قلدری که در محل کار مجبور به تحمل‌شان شدند، تلاش می‌کنند. آنها گاهی اوقات بیش از حد بار این مصائب را در نقش بعدی خود حمل می‌کنند، مشکلی که بر عملکرد و لذت آنها در کار جدیدشان تأثیر می‌گذارد.

 پس از ترک محیط کاری سمی، راهکارهایی برای کمک به بهبودی، پیشرفت و موفقیت در نقش جدیدتان وجود دارد:

  1. گره را پیدا کنید

ممکن است نسبت به کسانی که با شما بدرفتاری کرده‌اند کینه داشته باشید. یا شاید موقعیت‌ها و مکالمات را بارها و بارها در ذهن خود تکرار می‌کنید و به این فکر می‌کنید که چه کاری را می‌توانستید متفاوت انجام دهید یا چه حرفی را متفاوت بگویید. این نوع نشخوار ذهنی، رایج و قابل درک است. مغز از ابهام متنفر است و سعی می‌کند به دنبال پاسخی برای کارهای اشتباه باشد، حتی اگر به نفع ما نباشد. نیاز به شناسایی گره‌های شناختی عاملی قدرتمند است و می‌تواند به ما کمک کند تا به مرحله پذیرش برسیم که به ما امکان می‌دهد از آنچه که به پایان رسیده است، بگذریم و به چیز جدیدی برسیم.

  1. کنترل آنچه را که می‌توانید به دست بگیرید

هیچ کس هرگز سزاوار رفتار ناعادلانه، آزار و اذیت یا سوءاستفاده نیست، اما سرزنش، خود پاسخی رایج به آسیب است. ممکن است خودتان را درگیر «اگر چه می‌کردم» (اگر زودتر صحبت می‌کردم چه می‌شد؟) کنید، یا به خاطر رفتاری که با آن مواجه شده‌اید احساس شرمندگی کنید. شفقت به خود، راهی طولانی را برای بازسازی اعتماد به نفس شما پیش رو قرار می‌دهد، همچنین قدرت شما را از طریق اقدامات سازنده باز می‌گرداند. این احساس شما را نسبت به خودتان بهبود می‌بخشد.

  1. برای محرک‌ها برنامه‌ریزی کنید

به موقعیت‌هایی در شغل جدید خود توجه کنید که احساس آشنایی دارند زیرا شما را به موقعیت‌های استرس‌زای قدیمی بازمی‌گردانند. شناسایی موقعیت‌های خاصی که احتمالاً از نظر احساسی شما را تحریک می‌کنند، می‌تواند به شما قدرت دهد تا برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کنید. محرک‌های رایج عبارتند از منزوی شدن، احساس درماندگی، یا احساس طرد شدن.

  1. از چیزهای مثبت لذت ببرید.

مغز همیشه مراقب خطرات بالقوه است،‌ این امر به ویژه پس از آسیب ناگهانی صادق است. به همین دلیل است که ممکن است حتی زمانی که نقش جدیدی را در یک محیط امن‌تر شروع کرده‌اید، با کوچک‌ترین‌ انتقادات و تهدیدات احتمالی، برانگیخته شوید. شما می‌توانید این احتمال را از طریق مزه‌مزه کردن لحظات شیرین، دوباره تغییر دهید. این یک تکنیک روان‌شناختی است که شامل تبدیل لحظات مثبت و زودگذر به تجربیات و باورهای مثبت است. معلوم شده است این کار باعث افزایش احساس شادی، رضایت و خودکارآمدی می‌شود.

مهمتر از همه، مواظب خودت باش. سازگاری با یک شغل جدید در بهترین شرایط می‌تواند استرس‌زا باشد، چه رسد به زمانی که در حال بهبودی از اثرات یک محیط کار سمی هستید. با شکیبایی و شفقت به خود، می توانید بالاتر از قبل و انعطاف پذیرتر از همیشه باشید.

منبع: HBR

نویسنده: ملودی وایلدینگ

مترجم: شادی آذری حمیدیان