شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر علوم

نمایندگان سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر علوم قانع نشدند

سخنگوی کمیسیو ن آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: 3 نماینده سوال کننده از وزیر علوم از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

نمایندگان سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر علوم قانع نشدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در تشریح جلسه امروز سه شنبه 26 مهر این کمیسیون گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد؛ در این نشست 4 نفر از نمایندگان کمیسیون سوال خود از وزیر را طرح و وزیر به سوال نمایندگان پاسخ داد.

وی افزود: سوال فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران درباره مدیریت دانشگاه تربیت مدرس بود که پس از توضیحات وزیر مقرر شد ظرف مدت 15 روز مستندات مربوطه توسط وزیر به خانم قاسم پور ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش به سوال هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس اشاره کرد و گفت: سوال خانم چنارانی درباره علت استنکاف از مصوبه کمیسیون و گزارش قرائت شده توسط رئیس سازمان سنجش بود که با توجه به اینکه خانم چنارانی از پاسخ وزیر اقناع نشدند، مهلت 10 روزه‌ای برای ارائه این سوال به صحن علنی مجلس تعیین شد.

حاجی پور تصریح کرد: محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز نیز 2 سوال را در مورد علت عدم توجه وزارت علوم به توسعه و حمایت از آموزش های کاربردی و مهارتی و همچنین عملکرد وزارت علوم در زمینه افت علمی دانشگاه ها و عدم همسویی مراکز علمی با سیاست های دولت را مطرح کرد که با توجه به عدم اقناع ایشان، کمیته ای برای بررسی بیشتر این سوالات تشکیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: محمود عباس زاده مشکینی آخرین نماینده سوال کننده از وزیر علوم هم درباره فروش و دلالی سوالات آزمون سراسری و برخورد با مافیای آزمون بین المللی IELTS سوال کرد که پس از توضیحات وزیر، این نماینده یک فرصت یک ماهه برای بررسی بیشتر به وزیر داد.

منبع: فارس