شهرخبر

خالی کردن حساب مردم با ترفند ارسال لینک جعلی سامانه ثنا

خالی کردن حساب مردم با ترفند ارسال لینک جعلی سامانه ثنا

فردی که با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی سامانه ثنا، اقدام به ۹۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، باتلاش پلیس فتا دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری فرد کلاهبرداری که با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی سامانه ثنا، اقدام به برداشت ۹۰ میلیون ریال از حساب شهروندی در زرندیه کرده بود، خبر داد.

سرهنگ احسان آنقی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان در زرندیه مبنی بر اینکه با ورود به لینکی ناشناس با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی مبلغ ۹۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب او برداشت شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

سرهنگ آنقی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت برای مشاهده ابلاغیه در پیامک ارسالی وارد لینک معرفی شده شدم که پس از ورود و پرداخت ۲۰ هزار ریال جهت دریافت خدمات سامانه ثنا، متوجه شدم علاوه بر این که خدماتی دریافت نکرده ام، ۹۰ میلیون ریال نیز از حسابم برداشت شده است.

او گفت: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا فرد کلاهبردار در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی دستگیر و به یگان انتظامی منتقل شد.

سرهنگ آنقی با اشاره به اعتراف متهم به جرم کلاهبرداری افزود:پس از سیر مراحل قانونی و هماهنگی با دستگاه قضائی سرانجام مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد.

او در پایان بیان داشت:اصل اساسی و راهکار پیشگیری از برداشت‌های اینترنتی لینک‌های جعلی، کلیک نکردن بر روی محتوای ارسالی در بستر پیامک می‌باشد و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و با کلیک نکردن بر لینک‌ها می‌توان شیادان سایبری را ناکام گذاشت.