شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گفتگو

پاسخ حداد عادل به عباس عبدی/ امیدوارم این شیوه گفتگو فراگیر شود

پاسخ حداد عادل به عباس عبدی/ امیدوارم این شیوه گفتگو فراگیر شود

حداد عادل نوشت؛ جناب آقای عباس عبدی در دو هفتۀ اخیر، دو یادداشت بلند و کوتاه مرتبط با حضور و صحبت بنده در جلسه استادان دانشگاه تهران منتشر کرده‌اند. وظیفۀ خود می‌دانم از ایشان سپاسگزاری کنم که با وجود اختلاف مشرب سیاسی واضحی که با من دارند در یادداشت‌های خود زبانی متین و منطقی و منصفانه به‌کار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به عباس عبدی نوشت؛

بسمه تعالی

جناب آقای عباس عبدی در دو هفتۀ اخیر، دو یادداشت بلند و کوتاه مرتبط با حضور و صحبت بنده در جلسه استادان دانشگاه تهران منتشر کرده‌اند. وظیفۀ خود می‌دانم از ایشان سپاسگزاری کنم که با وجود اختلاف مشرب سیاسی واضحی که با من دارند در یادداشت‌های خود زبانی متین و منطقی و منصفانه به‌کار گرفته‌اند که برخلاف بسیاری از مطالب موجود در فضای مجازی است که آکنده از هیجان و دروغ و توهم و توهین‌اند.

یادداشت دوم ایشان ناظر به پخش فیلمی از بنده بود که مانند بقیه افراد در جلسه، هنگام صحبت آقای دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه استادان مشغول صرف صبحانه بوده‌ام. صرف صبحانه نه‌تنها در جلسات غیر جدی و تفننی -چنانچه آقای عبدی متذکر شده‌اند- بلکه حتی در جلسات جدی مانند همین جلسۀ استادان در دانشگاه تهران امری عادی است و سوءاستفاده شبکه سعودی ایران اینترنشنال از چنین امری در واقع توهین به شعور بینندگان محسوب می‌شود.

آقای عبدی در یادداشت دوم خود درخصوص این فیلم کوتاه عیب را از فیلمبردار دانسته‌اند که ناشی بوده یا غرضی داشته است. بنده محض اطلاع ایشان و کسانی که آن یادداشت را خوانده‌اند عرض می‌کنم اصولاً در جلسه شخص فیلمبرداری حضور نداشت و هر کس میکروفن خود را برای صحبت روشن می‌کرد، دوربین هم به‌صورت خودکار روی صورت او متمرکز می‌شد و از قضا صحبت دکتر عاملی و صبحانه خوردن من همزمان ضبط شد.

 یک بار دیگر از آقای عباس عبدی تشکر می‌کنم و امیدوارم این شیوه گفتگو فراگیر شود.

انتهای پیام