شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

موفقیت سلاح های ضد پهپاد هارپون روسیه علیه اوکراین

موفقیت سلاح های ضد پهپاد هارپون روسیه علیه اوکراین

فارس نوشت: مقام نظامی روسیه از استفاده موفق از سلاح‌های ضد پهپاد «هارپون-3» در عملیات نظامی علیه اوکراین خبر داد.

یک مقام نظامی روسیه اظهار داشت که نیروهای روس با موفقیت از سلاح‌های ضد پهپاد «هارپون-۳» در عملیات نظامی در اوکراین استفاده می‌کنند.

این مقام نظامی روسیه که به نام او اشاره نشده به خبرگزاری «تاس» گفت: «یگان‌های روسی با موفقیت از جدیدترین سامانه هارپون-۳ برای مبارزه با پهپادها استفاده می‌کنند و پهپادهای دشمن توسط پالس الکترومغناطیسی منهدم می‌شوند».

وی گفت که دستگاه‌های ضد هواپیماهای بدون سرنشین بسیار موثرند و به راحتی کار می‌کنند.

به گفته این مقام روس، کافی است که آنتن دستگاه را به سمت یک پهپاد هدایت شود و به دلیل اینکه وسایل الکترونیکی پهپادها توانایی تعیین مکان را ندارند بدین طریق تماس پهپاد با اپراتور آن از بین می‌رود.

این مقام روس اشاره نکرده که این سلاح‌های ضد پهپاد در چه مناطقی درعملیات اوکراین استفاده می‌شود.پیشتر هیچ گزارش در مورد استفاده از این سلاح‌های ضد پهپاد در عملیات نظامی در اوکراین منتشر نشده بود.

سامانه ضد پهپاد هارپون-۳ سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه های تسلیحاتی مسکو به نمایش گذاشته شده است. این سیستم ضد پهپاد یک دستگاه آنتن دارد و وزن ۶.۵ کیلوگرم است.

برد عملیاتی این دستگاه ۳.۵ کیلومتر است و حافظه این سلاح ضد پهپاد اطلاعات مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین مختلف و اطلاعات مربوط به مبارزه با آنها را ذخیره می‌کند. هارپون-۳ با استفاده از باتری خود می‌تواند به مدت ۶۰ دقیقه به طور مداوم کار کند.

این در حالی است که ارتش روسیه طی روزهای گذشته عملیات پهپادی و موشکی موفق علیه اوکراین داشته و رسانه‌ها خبر دادند که روسیه با پهپادهای انتحاری (کامیکازه) به چند نقطه از اوکراین حمله کرد.

«خبرگزاری فرانسه» و شبکه «بی‌بی‌سی» روز دوشنبه از وقوع چند انفجار در «کی‌یف» پایتخت اوکراین خبر دادند. طبق این گزارش‌ها، صدای آژیر هشدار حملات هوایی هم در این شهر شنیده شده است.

«آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین به رسانه‌ها خبر داد که صبح دوشنبه کی یف با پهپادهای انتحاری کامیکازه هدف حمله قرار گرفته و در چند نقطه از منطقه مرکزی پایتخت انفجار صورت گرفته است.

«ویتالی کلیتچکو» شهردار کی‌یف اعلام کرد که به برخی مناطق مسکونی در پایتخت اوکراین آسیب وارد شده است

310310