شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#آتش سوزی

توضیح رئیس هیات مدیره کانون جایگاه داران درباره توقف فروش بنزین در ظروف

سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

در گفت‌وگو با همشهری آنلاین مطرح شد

رئیس هیات مدیره کانون جایگاه داران اعلام کرد: ناآرامی های اخیر و آتش سوزی هایی که اتفاق افتاد موجب شد شرکت ملی فراورده های نفتی دو هفته پیش به جایگاه داران بخشنامه ای را ابلاغ کند مبنی بر اینکه مظروف دادن بنزین جرم است.

بنزين - ظرف - گالن - دبه

به گزارش همشهری آنلاین، چند روزی است که تصویری از ابلاغیه به پمپ بنزین ها در فضای مجازی منتشر شده که طبق آن فروش بنزین در ظروف را جرم دانسته و در صورتی که جایگاه داران بخواهند به مردم در ظرف بنزین بفروشند، تخلف از دستور تلقی خواهد شد و پیگرد امنیتی و قضایی دارد.

همایون صالحی، رئیس هیات مدیره کانون جایگاه داران در خصوص صحت و سقم ابلاغیه جدید شرکت پخش فراورده های نفتی به همشهری آنلاین گفت: این موضوع صحت دارد البته ما سابق بر این هم اجازه نداشتیم فراورده های بنزینی را به صورت مظروف به فردی بفروشیم مگر در موارد خاصی که خودرویی به علت اتمام بنزین در جاده مانده باشد که در این صورت حدود ۲ تا ۴ لیتر از سوی جایگاه داران به مردم بنزین داده می شد تا بتوانند مشکل خود را حل کنند.

وی ادامه داد: اما ناآرامی های اخیر و برخی آتش سوزی هایی که اتفاق افتاد موجب شد شرکت ملی فراورده های نفتی دو هفته پیش به جایگاه داران کل کشور بخشنامه ای را ابلاغ کند مبنی بر اینکه مظروف دادن بنزین جرم است. در حالی که تا پیش از این طبق آیین نامه کمیته تخلفات شرکت فروارده های نفتی، مظروف دادن بنزین به مردم تخلف بود و جایگاه داران را بابت این موضوع جریمه می کردند. لذا در ابلاغیه جدید تخلف تبدیل به جرم شده است.

صالحی گفت: در حال حاضر ما نمی توانیم حتی یک لیتر به مردمی که حتی خوردهایشان در جاده متوقف شده است بنزین بدهیم. چون بخش نظارت دوربین های ما را بررسی می کند و اگر تخلفی مشاهده کند با متخلفان برخورد خواهند کرد. 

رئیس هیات مدیره کانون جایگاه داران گفت: بنزین مظروفی تنها مخصوص خودروهایی نبود که در جاده به دلیل اتمام بنزین متوقف می شوند، در این میان بسیاری از کشاورزانی که در مرزعه ها موتور برق و آب یا یک سری وسایل بنزین سوزی دارند، هم از این امکان استفاده می کردند، چرا که نمی توانستند از روستا ۵۰ کیلومتر تا شهر بیایند که ۴ لیتر بنزین بزنند و برگردند، این افراد وقتی برای انجام کارهایشان به شهر می آمدند یک گالن ۴ لیتری هم می آوردند تا بنزین بگیرند اما با وضعیت فعلی بیشترین صدمه و آسیب به این افراد وارد شده است.

صالحی درباره اینکه مصرف ظرفی یا همان گالونی بنزین از جایگاه ها در مدت ناآرامی های اخیر افزایش پیدا کرده یا خیر، گفت: طبق گزارش هایی که ما از جایگاه ها داشتیم به هیچ عنوان درخواست بنزین مظروف نسبت به قبل از ناآرامی ها اضافه نشده است.