شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#هزار تومان#قیمت#دلار#تور#بازارساز

قیمت دلار در تور بازارساز

قیمت دلار در تور بازارساز

فردای اقتصاد: امروز قیمت دلار با افت ۱۷۰ تومانی به ۳۲۶۸۰ تومان رسید. همانطور که انتظار می‌رفت بازگشت دلار به کانال ۳۳ هزار تومان پایدار نبود و قیمت فروش دلار در بازار تهران از دیروز به کانال ۳۲ هزار تومان بازگشت؛ گویی که نرخ ارز در تور بازارساز ارزی گیر کرده است.

به عقیده فعالان بازار ارز، محرک برای صعود دلار کم نیست و این بازارساز است که در تلاش است با حفظ نوسانات دلار در یک بازه محدود، مانع هیجان و التهاب شود. البته تصور می‌شود قطعی اینترنت هم با ایجاد اختلال در دسترسی معامله‌گران دلار به اطلاعات نرخ‌ها، از نوسان صعودی قیمت ارز جلوگیری کرده است.

در آخرین تحولات مذاکرات، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران مدعی شده است احیای توافق هسته‌ای حتی در دستور کار آمریکا نیست. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا دیروز بسته تحریمی جدیدی علیه ایران تصویب کرد. هر چند فردای اقتصاد پیش از این هم در گزارش‌های متعددی به احتمال افزایش فشار علیه کشورمان در حوزه‌های غیرمرتبط با برجام را اشاره کرده بود. به همین منظور علیرغم تعلیق مذاکرات احیای برجام و اعمال تحریم‌های جدید، احتمال ازسرگیری مذاکرات از اواخر آبان (پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا) همچنان وجود دارد و کمی خریداران دلار را محتاط خواهد کرد.

قیمت دلار تهران هفته دوم مهر با صعود تا سقف ۳۳۵۰۰ تومان به بیشترین قیمت خود در تاریخ رسیده بود. سپس حدود هزار تومان کاهش را تجربه کرد اما از یکشنبه دوباره به بالای مرز ۳۳ هزار تومان برگشت. فردای اقتصاد در گزارش‌های متعددی اشاره کرده بود که احتمال کاهش مجدد دلار با افزایش عرضه بازارساز وجود دارد. هر چند در بلندمدت ارزپاشی و کاهش منابع ارزی بانک مرکزی اگر با شکست مذاکرات برجام و عدم آزادسازی دلارهای بلوکه شده همراه شود، می‌تواند افزایش جدی‌تر نرخ ارز را سبب شود.