شهر خبر

عمویی خبر داد؛

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازید اعضای این کمیسیون از سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی در توضیح بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی از دستاوردهای این سازمان بازدید کردند.

وی بیان کرد: «سپند» یک سازمان نوآور با اقدامات ابتکاری است که نقش دانشمند شهید فخری زاده در پیش‌بری آن بسیار پررنگ بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان این بازدید، مسئولان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی اقدامات و دستاوردهای این سازمان و همچنین برنامه‌های پیش رو را ارائه کردند. مجموعه «سپند» در حوزه‌های مختلف با یک رویکرد آینده‌نگارانه و آینده‌پژوهانه گام‌های رو به جلویی را طراحی کرده و توانسته با تمرکز بر حوزه‌های نوین دفاعی ایده را به فناوری و از فناوری به محصول تبدیل کند.

عمویی اظهار داشت: در جریان این بازدید، جزئیات اقدامات بخش‌های مختلف «سپند»، نیازهای این مجموعه و همچنین تعامل و همکاری مجلس مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. واقعیت این است که مجلس از رویکرد تقویت توانمندی‌های کشور در حوزه فناوری به ویژه فناوری‌های دفاعی حمایت می‌کند که برای جمهوری اسلامی جنبه بازدارنده دارد. پیشبرد این مسیر و ادامه حرکت رو به جلوی «سپند» می‌تواند موجب سرریز دانش به سایر بخش‌های کشور شود.