شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#امروز#شرکت#های#خودروسازی#جلسه#دارد

مجلس امروز با شرکت های خودروسازی جلسه دارد

مجلس امروز با شرکت های خودروسازی جلسه دارد

رئیس شورای شهر تهران از جلسه امروز مجلس با شرکت های خودروسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی چمران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی اظهارداشت: اخیرا شرکت واحد اتوبوسرانی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل داد و ۵۵۰ دستگاه نیز قرار بود بازسازی و تحویل داده شود که انجام شد. این ۲۰۰ دستگاه نیز با ۸۰ درصد سرمایه وزارت کشور و ۲۰ درصد سرمایه شهرداری خریداری شده است.

وی افزود: امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمل و نقل تهران برگزار می شود و در این جلسه بررسی خواهد شد که کارخانجات تا پایان سال چه تعداد دستگاه اتوبوس تحویل می دهند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: وزارت کشور حدود ۱۰ سال است که اتوبوس خریداری نکرده و تحویل نداده و شهرداری ها نیز خرید نداشتند. بر همین اساس شرکت ها تولید خود را بر بخش های دیگر متمرکز کرده‌اند و بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است اما تلاش بر این است که تولید سریعتر انجام شود.

چمران گفت: وزارت کشور قرارداد 2 هزار دستگاه را با یکی از کارخانجات منعقد کرده است. قرار شده هر یک از کارخانجات امروز میزان ظرفیت تولید خود تا پایان سال را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: واگن به این زودی وارد نمی شود، خرید واگن از چین و دیگر اقدامات یک سال و نیم طول می کشد، بنابراین باید توان خود را برای خرید اتوبوس به کار بگیریم و بتوانیم تعداد اتوبوس‌های پایتخت را به ۶ هزار دستگاه اتوبوس برسانیم.

چمران گفت: در حال فکر هستیم که از تاکسی های وارداتی نیز در کنار تاکسی های موجود استفاده شود، تعداد تاکسی‌های در آستانه تغییر زیاد است و در مسیرهایی همچون فرودگاه نیاز است که تاکسی های متفاوتی به کار گرفته شود. در گذشته بخش خصوصی این دستگاه ها را وارد کرد و هم اکنون نیز اگر بخش خصوصی اقدام کند می‌توانیم تاکسی‌های وارداتی را داشته باشیم.

انتهای پیام