شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#مقامات#آژیر#حمله#هوایی#سراسر#صدا#درآمد

آژیر حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد

آژیر حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد

در پی ادامه حملات موشکی و پهپادی به اوکراین، در سراسر این کشور هشدار حمله هوایی صادر شده و مقامات از وقوع انفجار در برخی مناطق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، امروز (سه‌شنبه) صبح، در سراسر اوکراین آژیر هشدار حمله هوایی شنیده شده است. همچنین مقامات محلی اوکراین از وقوع انفجار در «خارکیف» خبر داده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز نیز از ادامه حمله‌ها در عصر دوشنبه در اوکراین خبر داد. گفته می‌شود این حملات با هواپیماهای بدون سرنشین انجام گرفته اما تلفات آن هنوز گزارش نشده است. گفته می‌شود نیروهای روسی زیرساخت‌ها را در سراسر اوکراین هدف قرار داده‌اند. خبرگزاری اینترفاکس نیز از وقوع انفجارهایی در شهر «فاستیو» در نزدیکی کی‌یف و همچنین بندر «اودسا» در جنوب اوکراین خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دهم اکتبر (۱۸ مهر) به شورای امنیت روسیه اعلام کرد که در پاسخ به حملات نیروهای اوکراینی، حملات تلافی‌جویانه دقیقی را با استفاده از سلاح‌های هدایت شونده علیه زیرساخت‌های کی‌یف انجام خواهد داد. روسیه می‌گوید این حملات در پی حمله اوکراین به پل کریمه ترتیب داده شده است.

هشتم اکتبر (۱۶ مهر) در پی انفجاری مهیب در پلی که کریمه را روسیه وصل می‌کرد، بخشی از این پل فرو ریخت. روسیه این حادثه را تروریستی اعلام کرده و مدتی بعد اوکراین را عامل آن معرفی کرد. پل کریمه مهم‌ترین مسیر تدارکات نظامی روسیه است و کارشناسان می‌گویند تا ماه ژوئیه سال آینده میلادی به طور کامل بازسازی خواهد شد.