شهر خبر
روزنامه هم‌میهن: دادگاه متهمان اعتراضات اخیر علنی برگزار شود

روزنامه هم‌میهن: دادگاه متهمان اعتراضات اخیر علنی برگزار شود

هم‌میهن نوشت: پیشنهاد می‌شود که برای اولین بار تشکیل دادگاه‌هایی علنی با تمام الزامات آن از جمله وکلای انتخابی در دستور کار قرار گیرد. این بزرگترین خدمتی است که آقای اژه‌ای به کشف حقیقت و بصیرت اجتماعی خواهد کرد، در غیر این صورت، همچنان باید شاهد تداوم بی‌اعتمادی‌ها باشیم.

اعتمادآنلاین|

روزنامه هم‌میهن از اظهارات اخیر غلامحسین اژه‌ای مبنی بر برگزاری دادگاه‌های متهمان اعتراضات اخیر به صورت علنی استقبال کرد و خواستار اجرایی شدن آن شد.

به گزارش هم‌میهن، یکی از مهمترین هزینه‌هایی که دادگاه‌ها بر جامعه ایران تحمیل می‌‌کنند، برگزاری غیرعلنی دادرسی‌ها است. گرچه سخن‌‌ آقای اژه‌ای مطابق قانون است، ولی بعید می‌دانیم که قضات به‌تنهایی درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه تصمیم بگیرند. بدون تردید علنی بودن این محاکمان و تقریبا هر محکمه‌ای، واجد نکات منفی است، ولی منافع علنی بودن آنها چنان زیاد است که حتی نیازی به محاسبه هزینه و فایده میان این دو حالت نیست. مگر از دادگاه آقای کرباسچی با دادرسی آقای اژه‌ای چه زیانی متوجه امنیت کشور شد؟ جز این است که همه متوجه اتهامات و کلیت ماجرا شدند؟ همه به یاد دارند که در جریان سال 88 دادگاه نمایشی را تشکیل دادند و کیفرخواستی را خواندند، بقیه دادرسی‌ها را غیرعلنی کردند، این نوع نمایش‌ها جز بی‌اعتبار کردن دادرسی‌ها و احکام نتیجه دیگری ندارد. لذا پیشنهاد می‌شود که برای اولین بار تشکیل دادگاه‌هایی علنی با تمام الزامات آن از جمله وکلای انتخابی در دستور کار قرار گیرد. این بزرگترین خدمتی است که آقای اژه‌ای به کشف حقیقت و بصیرت اجتماعی خواهد کرد، در غیر این صورت، همچنان باید شاهد تداوم بی‌اعتمادی‌ها باشیم.