شهر خبر

تیم ملی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد/ اعتماد به مربیان جوان می‌تواند به سود فوتبال باشد

تیم ملی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد/ اعتماد به مربیان جوان می‌تواند به سود فوتبال باشد

بازیکن سال‌های گذشته فوتبال معتقد است مدیران باشگاه‌ها باید به مربیان جوان فضای لازم را بدهند و به آنها اعتماد کنند.

امید شریفی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به حضورش در کلاس های مربیگری آسیا اظهار داشت: این کلاس ها، کلاس خوب و مفیدی است که باعث می‌شود تجربیات و دانش مربیان جوان بالاتر برود. در این بین امیدوارم مسئولان و مدیران باشگاه های فوتبال اعتماد ویژه به مربیان جوان داشته باشند و از توان و انگیزه آنها بهره ببرند. به نظرم اعتماد به مربیان جوان می تواند به سود فوتبال باشد. شما ببینید مربیانی مثل جواد نکونام و فرهاد مجیدی توانسته‌اند جواب خوبی به این اعتماد بدهند و سایر مربیان جوان هم می‌توانند این شرایط را برای فوتبال ما تکرار کنند.

وی در ادامه درباره حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران تاکید کرد: به اعتقاد من حضور مربیان خارجی در رده های پایه می تواند اتفاق خوبی برای فوتبال ما باشد.ضمن اینکه حضور مربیان داخلی در کنار مربیان خارجی کارنامه دار می تواند در پرورش مربی نیز فوتبال ما را با رشد روبرو کند.

بازیکن سابق فوتبال در مورد تفاوت بحث دوران بازی و مربیگری افزود: این دو دوره فوتبال اصلا با یکدیگر قابل قیاس نیست ولی به نظر من تجربیاتی که بازیکن در طول دوران بازی‌اش کسب می کند می تواند در دوران مربیگری بسیار مفید باشد و در مواقع لزوم به کمک مربیان جوان بیاید.

شریفی‌نسب در مورد سطح فنی فوتبال ایران در لیگ برتر تصریح کرد: سطح لیگ امسال در مقایسه با سال های قبل رشد خوبی داشته و سرعت فوتبال در تیم های مختلف بالا رفته است. در این بین اگر بتوانیم حواشی موجود در فوتبال را کم کنیم و با استفاده از فناوری هایی مانند VAR مشکلات داوری را به حداقل برسانیم، می توانیم لیگ بهتر و پویاتری را داشته باشیم.

وی در مورد مدعیان این فصل لیگ برتر گفت: به نظر من تیم هایی مثل فولاد، پرسپولیس، سپاهان، استقلال و گل گهر تیم های خوبی هستند که می توانند تا هفته های پایانی کورس خوبی را برای کسب قهرمانی در این فصل داشته باشند.

کاپیتان سابق فولاد با تمجید از عملکرد جواد نکونام در فولاد اظهار داشت: به نظر من فولاد با جواد نکونام شرایط بسیار خوبی را دارد. در بحث آکادمی نیز مهدی پور فضای خوبی را برای این تیم ایجاد کرده و تمام این مسائل دست به دست هم می دهد که امسال فولاد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.

بازیکن سابق صنعت نفت در ادامه اشاره‌ای به ناکامی‌های این فصل زردپوشان آبادانی داشت و تاکید کرد: این تیم به لحاظ یارگیری موفق عمل نکرد و تیم خوبی را نبست. ضمن اینکه حضور رضا پرکاس در این تیم اشتباه بزرگی از سوی نفتی ها بود چرا که شناخت خوبی از نفت نداشت و در بحث مدیریت نیز موفق عمل نکرد و خیلی خوب شد که زودتر تیم را ترک کرد. در حال حاضر سکان هدایت نفت برعهده فیروز کریمی است که نمی توان فعلاً قضاوت کرد ولی او در قولی که به هواداران نفت داده اعلام کرده که این تیم در پایان فصل رتبه تک رقمی را بدست خواهد آورد و امیدوارم این قول فیروز کریمی برای نفت آبادان رنگ واقعیت به خود بگیرد.

شریفی‌نسب در خصوص وضعیت تیم ملی ایران در آستانه حضور در جام جهانی به خبرنگار برنا گفت: من با تغییر اسکوچیچ موافق نبودم اما مدیران فدراسیون تصمیم گرفتند بار دیگر سکان هدایت تیم ملی را به کی روش را واگذار کنند. به اعتقاد من کی روش مربی خوبی است که شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و با نظم و دیسیپلین خوب خود می تواند تیم ملی را در جام جهانی به خوبی هدایت کند. مربی که در بازی دوستانه توانسته تیم خوب اروگوئه را شکست دهد و یا اینکه از سنگال مساوی بگیرد نشان داده که می‌تواند در جام جهانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

513

وی در ادامه تاکید کرد: در جام جهانی با حریفان خوبی بازی داریم، گروهی که فکر نمی کنم تیم‌هایی مثل ولز و آمریکا بتوانند ایران را شکست دهند و شاید بتوان گفت این دوره تنها دوره ای است که امید داریم صعود به مرحله بعدی جام جهانی را جشن بگیریم. حضور ۱۰- ۱۲ بازیکن لژیونر تیم ملی ایران را تبدیل به یک تیم اروپایی کرده است. تیم ما نفرات خوبی را در اختیار دارد و می تواند درخشش فوق العاده ای را در جام جهانی داشته باشد.

بازیکن سابق نفت آبادان در مورد اهداف خود در دوران مربیگری گفت: دوست دارم زمانی فرا برسد که مدیران اعتماد لازم را به مربیان جوان داشته باشند و من بتوانم نفت آبادان را آسیایی  کنم. من با تیم امید نفت آبادان قهرمان ایران شدم و امیدوارم این اطمینان به من و مربیان جوان و بومی بیشتر شود تا بتوانیم دین خود را به فوتبال آبادان و مردم خوب این شهر ادا کنیم. 

خبرنگار: علی شفیعی جم 

انتهای پیام