شهرخبر

۴ جاذبه گردشگری برتر در رواندا + عکس

این مکان یک کپی از کاخ پادشاه متعلق به قرن پانزدهم را با سقف کاهگلی، کلبه سلطنتی را به نمایش می‌گذارد که به‌طور سنتی توسط یک زن مجرد اداره می‌شود.

۴ جاذبه گردشگری برتر در رواندا + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: وقتی صحبت از کارهایی که باید در رواندا انجام شود به میان می‌آید، تقریبا هر توریستی یک فعالیت را در رأس برنامه‌ی خود دارد: گوریل‌گردی. رمز و راز نزدیک شدن به موجوداتی که ۹۹ درصد از دیانای ما را دارند، مسافران از سراسر جهان را مجذوب خود میکند و هیچ جایی بهتر از رواندا برای انجام این کار وجود ندارد. این کشور برای حفاظت از حیوانات گامهای جدی در زمینه حفاظت برداشته است.

اما شانس دیدن این غول‌های مهربان تنها یکی از تفریحاتی است که رواندا ارائه می‌کند. این کشور که توسط نسلکشی رواندا در سال ۱۹۹۴ ویران شده است، در دهههای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و به مکانی آرام و دلپذیر برای بازدید با کارهای زیادی برای انجام تبدیل شده است.

دوستداران طبیعت میتوانند در پارک ملی آکاجرا گشت و گذار کنند و از یک پیادهروی در سایبان لذت ببرند و منظرهی جنگل را تماشا کنند. اگر به فرهنگ و هنر علاقه دارید، از نمایشگاههای جذاب آداب و رسوم و باورهای سنتی در موزه قومنگاری رواندا دیدن کنید. تماشای گاوهای سلطنتی در موزه قصر پادشاه را از دست ندهید.

با فهرست برترین جاذبههای گردشگری رواندا از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید.

  1. پارک ملی آتشفشانها

۴ جاذبه گردشگری برتر در رواندا + عکس

بدون شک اولین کاری که باید در رواندا انجام دهید، تماشای گوریل در پارک ملی آتشفشان است. این پارک ملی در رواندا که با اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو مرز مشترک دارد، میزبان تعداد فزاینده‌ای از گوریل‌های کوهستانی در معرض انقراض است. کارشناسان تخمین میزنند که حدود ۶۰۰ گوریل در این پارک وجود دارد.

برای بازدید از یکی از ۱۸ خانواده گوریلهای کوهستانی که به انسانها عادت کردهاند، باید یکی از مجوزهای پیادهروی روزانه را با قیمت ۱۵۰۰ دلار دریافت کنید. سادهترین راه برای انجام این کار از طریق یک تورگردان معتبر است که میتواند حملونقل از کیگالی به دفتر مرکزی پارک را نیز ترتیب دهد.

تجربه کوهنوردی معمولا بین چهار تا هشت ساعت طول می‌کشد که بیشتر آن به پیاده‌روی در جنگل‌های بامبو، علفزارهای وحشی و مناطق باتلاقی می‌گذرد. راهنماهای خدمات پارک ملی در نهایت شما را به سمت یکی از خانواده‌های گوریل‌ها هدایت می‌کنند. شما یک ساعت را صرف مشاهده این موجودات در هنگام غذا خوردن، مراقبت از نوزادان خود و تعامل با یکدیگر خواهید کرد.

  1. بنای یادبود نسل کشی کیگالی

۴ جاذبه گردشگری برتر در رواندا + عکس

تصور اینکه همین چند دهه پیش، رواندا در بحبوحه نسلکشی هولناکی بود که باعث مرگ بیش از ۸۰۰۰۰۰ نفر در تنها ۱۰۰ روز میشد، سخت است. این کشور از قتلعام ویرانگر فاصله زیادی گرفته است، اما تأثیر این تاریخ نسبتا جدید تأثیر خود را بر زندگی مردم عادی و نسلهای آینده گذاشته است.

گردشگران میتوانند از این رویداد وحشتناک در یادبود نسلکشی کیگالی مطلع شوند. این مکان از طریق سالن‌هایی از عکس‌ها، مصنوعات و اطلاعات، وحشت نسل‌کشی ۱۹۹۴ را زنده می‌کند. سالن اصلی نمایشگاه در اطراف مجسمه‌های مهیج قرار گرفته و دارای پنجره‌های شیشه‌ای رنگی است که درخشش ازیبایی به فضا می‌بخشد.

  1. موزه قصر پادشاه

۴ جاذبه گردشگری برتر در رواندا + عکس

اگر تلاش‌های پرشور حفاظت از این کشور شما را متقاعد نکند که روانداها به حیوانات احترام می‌گذارند، بازدید از موزه کاخ پادشاه قطعا این کار را انجام خواهد داد. جاذبه ستارهای در موزه (یکی از هشت موزه ملی رواندا) اینیامبو (گاوهای مقدس) و شاخهای بسیار بزرگ آنها هستند. در طول روز، خوانندگان سنتی با خواندن اشعار، گاوها را به حالتی ملایم در میآورند، آیینی که منحصر به رواندا است.

این مکان یک کپی از کاخ پادشاه متعلق به قرن پانزدهم را با سقف کاهگلی، کلبه سلطنتی را به نمایش می‌گذارد که به‌طور سنتی توسط یک زن مجرد اداره می‌شود.

گردشگران همچنین می‌توانند خانه‌ای به سبک استعماری را که زمانی اقامتگاه سلطنتی پادشاه موتارا سوم روداهیگوا در اواسط قرن بیستم بود، کاوش کنند. طراحی داخلی این موزه بسیار چشمگیر است و الگوهای رواندا را با مبلمان سبک اروپایی (که برخی از آنها در واقع متعلق به پادشاه بود) ترکیب میکند.

  1. پارک ملی آکاگرا

۴ جاذبه گردشگری برتر در رواندا + عکس

آکاگرا و تنوع زیستی آن که توسط سازمان پارک‌های آفریقا مدیریت می‌شود، پس از نسل‌کشی رواندا، بهبودی باورنکردنی را انجام داده‌اند. این گستره ۱۱۴۰ کیلومتر مربعی (یکی از بزرگترین تالابهای حفاظت شده آفریقای مرکزی) اکنون دارای همه حیوانات بزرگ به همراه پرندگان و بز کوهی فراوان است.

برای مشاهده یک شیر یا کرگدن، باید شانس زیادی داشته باشید. حافظان محیطزیست در حال تلاش برای افزایش جمعیت این حیوانات هستند. بنابرابن برای تشخیص گورخرها، اسب‌های آبی، کروکودیل‌های نیل، فیل‌ها و زرافه‌ها مشکلی نخواهید داشت.