شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان ماه#ثبت‌نام#قرآن و عترت

تا ۲۰ آبان؛

ثبت‌نام بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج تمدید شد

ثبت‌نام بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج تمدید شد

ثبت نام بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از ابتدای شهریور آغاز شده و تا ۲۰ آبان ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت بسیج در رشته‌های مختلف در بخش‌های فردی، گروهی، خانوادگی و ایده پردازی از ابتدای شهریور آغاز شد که مرحله اول بین مساجد محلات و پایگاه‌های مقاومت در آبان ماه برگزار می‌شود.

مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به ترتیب در آذر، دی و بهمن برگزار می‌شود، در هر مرحله نیز برای منتخبان مرحله آماده‌سازی پیش بینی شده است. در این دور از مسابقات، مراحل پایگاهی، حوزه‌ای، ناحیه‌ای، استانی و کشوری پیش بینی شده است که نفرات برتر استان بهمن ماه امسال در مرحله کشوری حضور پیدا خواهند کرد.

بخش فردی شامل رشته‌های «حفظ، صحیح خوانی، ترتیل خوانی، قرائت تحقیق و تقلیدی، مفاهیم کتاب صراط، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» است که افراد به تناسب سن، علاقه و توانمندی خود در این مسابقات شرکت می‌کنند.

بخش خانوادگی و بخش گروهی ایده‌ای نو در راستای جذب خانواده‌ها و گروه‌های ۳ تا ۴ نفره به آیات الهی، کلام امیرالمومنین و امام سجاد (ع) است و برای آن جوایز ارزشمند مادی و سفر زیارتی معنوی نیز پیش بینی شده است، که در بخش خانوادگی، هر کدام از اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال یک فعالیت قرآنی و همچنین در بخش گروهی هر کدام از اعضای گروه یک نقش را ایفا می‌کنند.

ایده‌ها باید حول چهار موضوع «تبدیل شدن همه مساجد به پایگاه‌های قرآن کریم»، «ترویج انس عمومی جامعه با قرآن کریم به واسطه خواندن روزانه یک صفحه از قرآن کریم توسط آحاد جامعه»، «تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم با روش‌های نوین» و «ایجاد فرهنگ عمومی همراه داشتن همیشگی قرآن جیبی در بین آحاد جامعه» باشد.

علاقه‌مندان و فعالان قرآنی استان تا تاریخ ۲۰ آبان ماه می‌توانند با مراجعه حضوری به پایگاه یا حوزه و یا با روش مجازی از طریق سایت quranbsj.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

علاقه مندان می‌توانند برای مشاهده آئین نامه اینجا کلیک نمائید.