شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#مدارس

بازداشت دانش آموزان در داخل مدارس به روایت یک نماینده مجلس

کدخبر: ۵۲۸۱۱۶
فلاحی درباره این‌که گفته می‌شود تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه بازداشت شده‌اند، بیان کرد: شایعاتی که از می‌گویند دانش‌آموزان را از مدرسه برده‌اند، درست نیست. بسیاری از افرادی که دستگیر شدند آزاد شده‌اند؛ این افراد در بیرون هم دستگیر شده‌اند در واقع یک فضاسازی‌هایی در این خصوص صورت می‌گیرد.
بازداشت دانش آموزان در داخل مدارس به روایت یک نماینده مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، احمد حسین فلاحی، درباره مواردی که در این روزها و همزمان با وقایع اخیر در مدارس کشور رخ داده است، گفت: کمیسیون کارش بررسی تصمیم‌گیری‌ها، قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها و مشکلاتی است که وزارتخانه آموزش و پرورش دارد. 

این عضو کمیسیون آموزش یادآور شد: همان اوایل که این حوادث رخ داد وزیر آموزش و پرورش را به کمیسیون آوردیم و جنبه‌های پیشگیری و زمینه‌ها را به ایشان تذکر دادیم. اما این‌که تصمیم‌گیری در خصوص افرادی که احتمالا بازداشت می‌شوند با وزارت آموزش و پرورش است یا خیر؛ این امر با وزارت خانه نیست؛ چراکه یک بحث حقوقی است و دستگاه قضایی باید بررسی کند.

وی ادامه داد: دستگاه قضا با آن‌ها که حال می‌گویند دستگیر شده‌‌اند؛ یا به عنوان کسانی که به سن بلوغ رسیده‌اند برخورد می‌کند یا اینکه به سن بلوغ نرسیده‌اند و خانواده تصمیم‌گیری می‌کند. توجه داشته باشید دستگاه قضایی تقسیم‌بندی کرده است کسانی که تحت جو و فضا گول خوردند با  کسانی که عامدانه کارهایی را انجام داده‌اند تفکیک شده‌اند.

فلاحی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم چون دستگاه قضایی یک دستگاه حاکمیتی است، وزارتخانه در خصوص موارد احتمالی بازداشتی نمی‌تواند تصمیم مستقیم بگیرد.

وی درباره این‌که گفته می‌شود تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه بازداشت شده‌اند، بیان کرد: شایعاتی که از می‌گویند دانش‌آموزان را از مدرسه برده‌اند، درست نیست. بسیاری از افرادی که دستگیر شدند آزاد شده‌اند؛ این افراد در بیرون هم دستگیر شده‌اند در واقع یک فضاسازی‌هایی در این خصوص صورت می‌گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دشمنان گفته‌اند ما باید فضای اغتشاش و آشوب را حفظ کنیم و هر روز تجمع داشته باشیم؛ پس این کارها برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: دانش‌آموزی کاری را خارج از فضای مدرسه انجام داده است بعد وارد آن شده؛ اگر دانش‌آموزی جلوی تابلو مدرسه کشف حجاب می‌کند و بعد به رسانه بیگانه می‌فرستد با این فرد باید چگونه برخورد شود؟ این داخل مدرسه می‌شود یا بیرون مدرسه؟ مسئله این است.