شهر خبر

ابراز تعجب عربستان نسبت به رفتار آمریکا

ابراز تعجب عربستان نسبت به رفتار آمریکا

ایسنا نوشت: وزیر دفاع عربستان در واکنش به تصمیم واشنگتن برای تجدید نظر در روابطش با عربستان در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت گفت از اینکه دولت آمریکا ریاض را به جانبداری از روسیه علیه اوکراین متهم می‌کند، متعجب است.

خالد بن سلمان - وزیر دفاع عربستان سعودی - اظهار کرد از اینکه دولت آمریکا در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، عربستان را به جانبداری از روسیه علیه اوکراین متهم می‌کند، متحیر است.

وزیر دفاع عربستان تأکید کرد که تصمیم اوپک (برای کاهش تولید نفت) به اتفاق آرا و با انگیزه‌های صرفا اقتصادی گرفته شده است.

جیک سالیوان - مشاور امنیتی ملی آمریکا - روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی.ان.ان» اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور به دلیل قرار گرفتن عربستان در کنار روسیه، در روابط واشنگتن با ریاض تجدیدنظر خواهد کرد.

وی به شبکه خبری «سی.ان.ان» گفت که بایدن به دلیل قرار گرفتن عربستان در کنار روسیه بر ضد منافع ما، در روابط آمریکا با عربستان سعودی تجدید نظر خواهد کرد.

سالیوان افزود: اکنون هیچ برنامه‌ای از سوی رئیس جمهور بایدن برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در کنفرانس جی ۲۰ وجود ندارد.

پیشتر، جو بایدن - رئیس جمهور آمریکا - به دنبال بحران شکل گرفته میان ریاض و واشنگتن در پی تصمیم اخیر اوپک پلاس، عربستان را به دلیل تصمیم کاهش تولید نفت به «عواقبی» تهدید کرد.

اعضای کنگره طرح‌هایی را درباره تعلیق همکاری با عربستان از جمله تعلیق صادرات سلاح و خارج کردن نیروهای آمریکایی از عربستان پیشنهاد دادند.

311311