شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#عراق#جدید#نماینده مردم

بنادر آبادان و سیبه عراق از طریق آبی متصل می شوند

بنادر آبادان و سیبه عراق از طریق آبی متصل می شوند

آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس از اتصال بنادر آبادان و بندر سیبه بصره عراق از طریق ایجاد یک خط آبی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عراق این روزها تبدیل به یک بازار بسیار مناسب برای بازرگانان و تاجران ایرانی شده و ظرفیت‌های بی شماری برای توسعه این امر در این کشور وجود دارد امری که هر چند در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته ولی ظرفیت‌های آن به صورت کامل پوشش داده نشده است.

صادرات و واردات و جابه جایی مسافر بین دو کشور یکی از این زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و مراودات است که به خصوص شهرهای مرزی با عراق را می‌تواند به رونق برساند. عراقی‌ها نیز علاقه مند هستند با حضور در شهرهای مرزی ایران مایحتاج خود را شخصاً خریداری کنند.

این شرایط در آبادان و خرمشهر فراهم شده است که عراقی‌ها در این دو شهر حضور پیدا کنند و اکنون خبر رسیده که خط آبی بین دو بندر آبادان و سیبه بصره عراق قرار است راه اندازی شود که می‌تواند خبر خوشی برای تجارت در شهرهای آبادان و خرمشهر باشد.

این خبری است که سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی داده و آن را نوید بخش توسعه تجارت و توریست درمانی بین دو کشور و دو استان خوزستان و بصره عراق دانست.

وی می‌گوید: راه اندازی این خط کش آبی می‌تواند باعث رونق تجارت و صنعت گردشگری به خصوص گردشگری سلامت شود به همین دلیل نگاه بسیار مثبتی به آن دارم.

یکی از نکات مهم در راه اندازی این خط آبی کاهش فاصله تردد بین آبادان و بصره است به گونه‌ای که مولوی در این زمینه عنوان می‌کند که فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه عراق تنها هفت دقیقه است و این سهولت تردد و زمان کم آن می‌تواند منابع بی شماری را داشته باشد.

نماینده آبادان عقیده دارد که در صورت فراهم کردن بستر لازم حتی می‌توان یک خط تاکسی آبی در این مسیر ایجاد کرد و این امر باعث خوشحالی مردم این دو بندر خواهد شد ضمن اینکه می‌توان به رونق بازارهای آبادان و خرمشهر کمک کرد.

هر چند هم اینک نیز خط دریایی بین خرمشهر و بصره برقرار است ولی توسعه این مسیرهای تردد، برای رونق تجارت و گردشگری بسیار مهم است ولی تا راه اندازی این خط دریایی باید منتظر تحقق وعده‌ها بود.