شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت
احتمالا دولت برای ساماندهی تجمعات، لایحه‌ای به مجلس ارائه کند

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی مجلس:

احتمالا دولت برای ساماندهی تجمعات، لایحه‌ای به مجلس ارائه کند

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی گفت: با توجه به صحبت های اخیر رئیس جمهور استنباط ما این است که دولت لایحه ای را برای ساماندهی و قانونمند کردن تجمعات به مجلس ارائه کند که در این صورت لایحه و طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات یکی خواهد شد.

اعتمادآنلاین|

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بیان کرد: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرحی به منظور ساماندهی تجمعات و فراهم کردن بستر مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی به منظور تحقق اصل ۲۷ قانون اساسی در دستور کار دارد و اکنون این طرح در کمیته ای در داخل کمیسیون در حال بررسی است که کمیته باید به کار خود سرعت بخشد تا هرچه سریع تر این موضوع به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی آصفری را در ادامه می خوانید:

*باتوجه به صحبت های اخیر رئیس جمهور پیش بینی  می شود که دولت قصد دارد به منظور ساماندهی تجمعات لایحه ای به مجلس ارائه کند. مجلس نیز این آمادگی را دارد تا اگر دولت لایحه ای را به منظور ساماندهی تجمعات به مجلس بفرستد، با فوریت آن را به تصویب برساند اما اگر دولت لایحه ای ارسال نکند کمیسیون کار خود را دنبال می کند.

*اگر دولت در این زمینه لایحه ای به مجلس ارائه کند با طرح مجلس ادغام خواهد شد اما مهم این است که باید در اسرع وقت این موضوع به نتیجه برسد.

*ما انتظار داریم ضوابط قانونی برای برگزاری تجمعات و شنیدن اعتراضات مردمی درنظر گرفته شود تا اعتراضات مردمی قانون مند شود.