شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزما#کریم#زمانی#برای#تاریخ‌سازی

کریم بنزما و زمانی برای تاریخ‌سازی

کریم بنزما و زمانی برای تاریخ‌سازی

در مراسم امشب برنده توپ طلای ۲۰۲۲ مشخص خواهد شد.

ایمان گودرزی؛ کریم بنزما در مراسمی که روز دوشنبه در پاریس برگزار می‌شود، بهترین بازیکن برای برنده شدن توپ طلای مردان است و بدین ترتیب اولین فرانسوی است که پس از زین‌الدین زیدان تقریباً ربع قرن پیش، معتبرترین جایزه انفرادی فوتبال را دریافت می‌کند.۳۰ نامزد برای کسب عنوان توپ طلا وجود دارد، اما مهاجم رئال مادرید پس از عملکرد قابل توجه او در فصل گذشته که به باشگاهش کمک کرد قهرمان لیگ قهرمانان و لالیگا شود، شانس اول کسب این عنوان است. بنزما در ۴۶ بازی فصل گذشته برای تیمش ۴۴ گل به ثمر رساند که ۱۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسیده است.

کریم بنزما و زمانی برای تاریخ‌سازی

دستاوردهای او شامل یک هت تریک در ۱۷ دقیقه نیمه دوم مقابل پاری سن ژرمن در مرحله یک شانزدهم پایانی و یک بازی دیگر خارج از خانه مقابل چلسی در بازی اول یک چهارم نهایی بود. او همچنین سه گل دیگر در دو بازی نیمه نهایی مقابل منچسترسیتی به ثمر رساند. بنزما در ماه آگست به عنوان بهترین بازیکن یوفا انتخاب شد و او با جام جهانی آینده دوران حرفه ای خود را در گرگ و میش شگفت انگیزی سپری می کند.

بنزما به دلیل درگیر شدن در یک رسوایی باج خواهی به خاطر یک فیلم رسوایی جنسی با هم تیمی متیو والبوئنا، به مدت ۵ سال و نیم از تیم فرانسه کنار گذاشته شده بود، فرانسوی این موضوع را پشت سر گذاشت و حالا در ۳۵ سالگی بهترین دوران فوتبال حرفه ای خود را پشت سر می‌گذارد.

کریم بنزما و زمانی برای تاریخ‌سازی

بنزما اخیراً خاطرنشان کرد: "مهم ترین چیز برای من جام های تیمی است. اگر کارها را به خوبی در زمین انجام دهید، جوایز فردی را به دنبال خواهد داشت." اما قطعا بالا برد توپ طلا توسط بنزما در تئاتر دو شاتله در پایتخت فرانسه اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم بارسلونا این هفته گفت: "اگر آنها آن را لغو نکنند، احتمالاً او این توپ طلا را خواهد برد." این یک شوخی از سوی لوا بود که اگر جایزه آن سال به دلیل بیماری همه گیر لغو نمی شد، مطمئناً در سال ۲۰۲۰ تاجگذاری می کرد.

کریم بنزما و زمانی برای تاریخ‌سازی

رونالدو نازاریو اسطوره فوتبال برزیل نیز در شی اکران فیلم مستندش به حمایت از بنزما پرداخت و او را شایسته اصلی توپ طلا عنوان کرد. به گفته اسطوره برزیلی، کریم بنزما پس از یک سال سرنوشت ساز با رئال مادرید شایسته کسب توپ طلای ۲۰۲۲ است. مهاجم فرانسوی پس از قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان در فصل گذشته، یکی از اصلی ترین شانس ها برای کسب این جایزه سالانه است.

کریم بنزما و زمانی برای تاریخ‌سازی